Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 26. mai 2011

Fyrverkeri


En sjelden gang oppdager man en sang og/eller en musikkvideo som treffer en midt i hjertet. I dag har jeg oversatt teksten til en slik sang.
Katy Perry sin Firework.


Føler du deg av og til som en plastpose
tumlende med vinden
som ønsker å starte på nytt?

Føler du deg noengang så papirtynn
som et korthus
et blås fra å falle sammen?

Føler du noengang at du allerede er begravet
seks fot under jorda, skrikende
men ingen hører noenting?

Vet du at det fortsatt finnes en sjanse for deg?
For det bor en gnist i deg.

Du må bare tenne lyset
og la det skinne.
Eie natten, som nyttårsaften!

Du er et fyrverkeri!
Kom igjen, vis alle hva du er god for.
Få dem til å rope åååååå
mens du lyser opp himmelen.

Du er et fyrverkeri!
Kom an la fargene dine eksplodere!
Få alle til å si åååååååå!
Du kommer til å etterlate dem på kne.

Du behøver ikke føle deg som bortkastet plass.
Du er spesiell og kan ikke erstattes.
Om du bare visste hva fremtiden vil bringe.
Etter stormen kommer regnbuen.

Kanskje du er årsaken til at alle dørene er stengt.
Så du kan åpne den som fører til den perfekte veien.

Som et lynglimt vil hjertet ditt eksplodere.
Og du vet når det er på tide.

Du må bare tenne lyset
og la det skinne.
Eie natten, som nyttårsaften!

Du er et fyrverkeri!
Kom igjen, vis alle hva du er god for.
Få de til å rope åååååå
mens du lyser opp himmelen.

Du er et fyrverkeri!
Kom igjen, la fargene dine eksplodere!
Du kommer til å gi alle hakeslepp!

Du skinner sterkere enn månen!
Det har alltid bodd i deg.
Nå er det på tide å slippe det ut!

Du er et fyrverkeri!
Kom igjen, vis alle hva du er god for.
Få de til å rope åååååå
mens du lyser opp himmelen.

Du er et fyrverkeri!
Kom igjen, la fargene dine eksplodere!
Du kommer til å gi alle hakeslepp!

...skinner sterkere enn månen...


"Firework" blir sunget av artisten Katy Perry. Sangen er skrevet av Katy Perry, Mikkel S. Eriksen, Tor Erik Hermansen, Sandy Wilhelm, og Ester Dean, og produsert av Stargate og Sandy Vee til Katy Perrys andre studioalbum, Teenage Dream (2010).
Musikkvideoen er laget av Dave Meyers. Illustrasjoner i dette innlegget er lånt fra musikkvideoen på YouTube


PS! Jeg har hatt skikkelig problemer med Blogger siste dagene, hver gang jeg gikk inn på en blogg så ble jeg logget ut igjen, etc. men nå har jeg skiftet nettleser fra Internet Explorer til Mozilla Firefox, og alt funker igjen! Jubi!!!!

10 kommentarer:

Maias Fabelaktige Verden sa...

Herlig! Vidunderlig! Fantastisk!

Klem

Anonym sa...

Så nydelig................

Refleksjon på livsvegen sa...

TAKK!
Og ha ei flott helg :-)

Smykkas sa...

Dette var virkelig nydelig.

Vi har vel alle vært både plastpose og korthus innimellom, og det er viktig også å kjenne på smerten. Men vi må ikke forbli i det smertefulle. I den senere tid er jeg faktisk blitt kalt et fyrverkeri, fordi jeg elsker å sette farge på tilværelsen.

Klem

Unknown sa...

Eg pleie heller ikkje å gå på sånne, men detta var profft altså... :o(

Nydelige teksten på sangen :o)

Goood helg!

InstatreffNorge sa...

hei kjære:):)

Tusen takk for gode ord, og tusen takk for flott boks tips:) de var jo nydelige da.. må nok kjøpe noen av de:)

jeg er en skikkelig dårlig bloggevenn i det siste.. men dagene bare flyr:P Sorry..

Sangen er kjempefin:):)

Kos deg i helga:)

Klem Lise

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Akuratt de ordene jeg trengte i dag.
Tusen takk.
Jeg er så GLAd for at jeg har funnet frem hit til deg :)

Mvh Med et lekent sinn

irina sa...

Lykke til med gargeslaget. En mans skrot en asnnens skatt :) Klem klem fra irina

Lykkeliten sa...

Hei Mie. Den lille bambien du så på bloggen min ligger fremdeles i butikken 13.
Dvs den gjorde det da jeg gikk derifra!


Klem Lykkeliten

Elin | Draumesidene sa...

Takk for fine ord på bloggen min, og takk for at du delte denne teksten med oss! Eg er nok på vei mot himmelen for tida, kanskje eksploderer eg i flotte fargar? Håper det? :) Satsar alt på å kome i form igjen etter ein heller trist vinter og vår. Eg dukkar nok opp igjen på bloggen min snart?

God klem til deg!
E