Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 27. oktober 2011

♥ Posesalg ♥

Som jeg nevnte tidligere var det posesalg på loppemarkedet på Rothaugen på søndag. Det betydde at man for 20 kr kunne kjøpe en pose og putte nedi alt man fikk plass til.


Jeg hadde helt utrolig flaks denne søndagen siden jeg stod i midten av de tre rommene med leker, dill og dall når en dame ropte: "NÅ ER DET POSESALG!" O'lykke! Dermed kunne jeg putte alt jeg holdt i armene rett ned i en pose. Så var det bare å bokstavlig talt grave seg gjennom diverse kasser på jakt etter flere skatter.


Fint lite trefat til servering eller til å lage små stilleben med lys og pynt på.

Denne Barbiedukken med politiuniform tror jeg må være ganske sjelden, jeg har hvertfall ikke sett den før.

Gullet får denne av meg så snart jeg får vasket både dukken og uniformen.


Fin prinsessekrone til dukken til Gullet.


En liten ponny som nok vil trives godt...


..sammen med disse andre dyrene i Gullet sitt nye hus som ble kjøpt på lørdagsloppis og var en suksess som bursdagsgave til 3årsdagen.


Vakker risskje med samme mønster som en liten skål jeg fant på loppis i fjor. Trenger en grundig vask!



Ikke alt var på posesalg, så jeg brukte noen få kroner utenom posen til 20 kr. også, men holdt meg godt under mitt sedvanlige loppisbudsjett på 100 kr.


Disneybøkene er som regel å finne både på loppis og Fretex,


og denne hadde så nydelige illustrasjoner, blandt annet av Bambi og Zorro, samt andre fine eventyr.


Tenk dette bildet innrammet på gutterommet! Kan bli tøft.

Denne illustrasjonen var også veldig søt. Elsker slike gamle illustrasjoner.


Hjertespeil fra IKEA som er fint til Gullet inne på badet vårt hvor speilet over vasken er altfor høyt oppe!


Liten gryte til dukkehuset, og et magnetisk spørsmålstegn. Slike små magnetbokstaver samler jeg på, og de dukker ofte opp nederst i lekekasser sammen med annet skrot.

Disse tingene nedenfor som jeg fant er lagt ut for salg i Eplabutikken min:

















Og til slutt så fant jeg en fin julegave til min mor! Mamma om du leser dette blogginnlegget, knip igjen øynene og ikke les resten! hihi!

Hun samler på noen spesielle keramikkflasker, og jeg fant dette prakteksemplaret i tilnærmet perfekt stand. JUHUUU!


Så som dere skjønner, man kan finne ganske mye rart og fint selv på søndagen en time før loppemarkedet stenger. Tror jammen det blir flere posesalg på meg fremover :)

13 kommentarer:

Solstrålå sa...

Hei på deg!
Nå er det en stund siden jeg har hatt tid til å stikke innom,,,,koselig å hilse på og se de siste funnene dine.Utrolig!
Mor di blir nok happy!!
Kjekt når noen samler på ting en kan finne på loppis!
Ha en fin kveld!
Goe klem fra Sol

Sissel sa...

Skal jaggu si at du har fått valutta for pengene!! Jeg bare gleder meg til loppemarkedet på lørdag, satser på å så fremst i køen når de åpner kl 10.. Håper det blir noen loppeskatter på meg også..

Ha en fin kveld!

Klem

Sissel sa...

Jeg tror jeg satser på Haukeland, selv om jeg ville ha vært alle tre steder kl 10... Rekker jeg en kloning til lørdag eller??

Sissel sa...

Så at jeg la inn en kommentar på gårsdagens innlegg..

Skjer det noe neste helg også?

Marit sa...

Så utrolig mye morsomt.
Alt med bambier er jo superstas :D

Spirello sa...

Så mye fint du fant, til så billig pris:) Det er stas!
Her er det loppemarked i morgen..får se om det blir en liten tur.

Ha en fin fredagskveld!

Baby Dust sa...

wow, var da virkelig noen skatter du fant :D Morro at man kan finne slike ting på loppis! :D

Anne Lise Johnsen sa...

Du er en flink loppejeger! Jeg er også stadig innom bruktbutikkene, her er det ikke særlig mange loppemarkeder, men jeg handler jevnlig i bruktbutikkene. De illustrasjonene var bare helskjønne! Når det gjelder utstillingsdukker skjønner jeg deg ang. skummel, min datter trodde dukken kunne bli levende om natten, derfor har den stått lagret i noen år. Hun skvetter fortsatt av og til når hun ser den... :) Jeg ønsker deg en fortsatt fin fin helg :)

Fabelaktig sa...

Herlighet så mye fint du får med deg hjem! For meg så er du dronningen av loppa ;)

Takk for alltid så søte og hyggelige kommentarer inne hos meg:)

Fabelaktig helg til deg og dine! Koos deg masse! Her skal ikke jeg løfte en finger før jeg må. Helgen skal kun brukes til avslapning, mann og hund.

Maiaklem

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ heldig!

Vakker helg i Bergen by :-)

Den Grønne Baljen sa...

jammen har du gjort noen varp du.. Koselig det,,,

Ønsker deg en riktig fin helg =)

deconordic sa...

De gamle Disney-illustrasjonene er tøffe! Husker de krokodillene veldig godt fra jeg var liten :)

God søndag!

Bondekåna sa...

Så mange fine ting, til billig penge!
Det føles så bra når man gjør gode varp på loppemarked :)

Klem