Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

søndag 23. september 2012

Solskinnssøndag

I dag fikk husarbeid være husarbeid, og oppgaver være oppgaver, ute var himmelen blå og solen forgylte hele den vakre høsten.
Jeg dro på loppis på Minde skole.



Imidlertid fikk den kriblende loppegleden en brå slutt da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å ta med meg kontanter! Den ultimate loppisfail! På noen loppiser tar de kort eller har en minibank i nærheten, men ikke på dette loppemarkedet nei. *sukk* Så det ble fint lite jeg kunne plukke med meg derfra. Nøyde meg med 2 rammer og en liten treeske med lokk til å samle alle de udde dominobrikkene jeg har funnet på andre loppiser.

Inne i treskrinet skjulte det seg en skokk med små malepensler så det var en fin bonus. Så måtte jeg altså spasere fra Minde til byen. Det virket ikke så langt men det var det! Vondt i beina når jeg var på Danmarksplass rett før byen. Men så oppdaget jeg plutselig min bestevenninne og mannen hennes foran meg på fortauet, noe som var veldig merkelig men kjempefint (de bor på en annen kant av landet og var kun et kjapt ærend her i byen). Hva er oddsene for at vi skulle slumpe til å møte på hverandre akkurat der? Fantastisk!



Så ruslet jeg litt i byen, innom favorittgaten min Skostredet, fant 2 loppefunn til der som var finere enn de jeg fant på det opprinnelige loppemarkedet. Et par med helt perfekte brune skinnboots til en utrolig billig penge, jeg hadde et helt make par når jeg gikk på barneskolen, som jeg brukte til de falt fra hverandre. Nostalgi!



Fant også en kjempesøt liten Kokeshidukke fra Japan, kjøpt i 1970 kunne damen som solgte den fortelle, så altså er den vesle søte dukken eldre enn meg. Totalt i dag brukte jeg 125 kr. på alle loppefunnene tilsammen.



Etter en supergod middagslunsj på Roll & Rock, den kule dineren i Skostredet som har fantastisk gode Bagels (jeg valgte BLT) ruslet jeg litt i byen i sola med musikk på øret, og det var bare deilig.

Det er travle og strevsomme tider, studiene er mer krevende enn forventet, jeg har enda ikke funnet meg en deltidsjobb og det begynner å bli skikkelig slitsomt å leve på knapper og glansbilder. Men en av jobbene jeg har søkt nå nylig er en skikkelig drømmejobb så krysser fingrene for at det skal vise seg å være den jobben jeg skal ha fremover. Evig optimist ♥ Ønsker dere alle skjønne lesere en fin kommende uke, selv ser jeg frem til bursdagen min og Bolig & Interiørmessen 28-30. Sees vi???

4 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er superdyktig loppisdame!
Gjer alltid gode kupp :-)

Lukke til på jobbjakt!

Fin veke til deg!

skøyeklem

Eple sa...

Det høres ut som om det ble en finfin søndag, ja. Og med det fabelaktige været vi hadde. Hurra :)

Ønsker deg lykke til med jobben, håper den blir din!!

Ingvild S L sa...

De støvlene! Heldiggris, veldig lekre!

Anonym sa...

Du kan jo betale med kort på automaten på bybanen....