Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

søndag 29. januar 2012

Ny kjøkkenbenk 1-2-3 og TAKK ♥

Som mine faste lesere har fått med seg pågår det et ommøbleringsprosjekt i heimen. Noe av det første jeg ville løse var å dele av kjøkkenet og stuen, jeg liker best å ha et separat kjøkken så man slipper å sitte i stua og kikke rett inn på kjøkkenbenken med tilhørende smårot. Benkeplass og lagringsplass var noe annet som jeg måtte løse.


Så kom jeg på at jeg kunne ta 2 stk. små Expedithyller fra Ikea og bruke dem som endestykker med en benkeplate oppå. Hyllene kom fra barna sitt rom, så må etterhvert skaffe 2 nye hyller der inne, men det er ikke noen stor kostnad (179 kr. stk. nye, men slike gis stadig bort inne på finn.no også).


Benkeplaten i heltre bjørk har jeg tidligere brukt som stort skrivebord, noe det ikke har vært plass til her i lille leiligheten, så platen har bare stått her og vært i veien. (Brukte den forresten til ekstra bord i bursdagen til Gullet med to krakker som bordben.) Nå la jeg den simpelthen oppå de to expedithyllene, og plutselig hadde jeg massevis av benkeplass! Herlig! Samtidig kan jeg bruke all plassen under benkeplaten (-og inni expedithyllene) til esker med ting som jeg ikke trenger ha fremme daglig, som alle tingene fra Eplabutikken min.


Nå er stuen og kjøkkenet delt av med Billyhyller som står støtt inntil kjøkkenbenkløsningen, mer om det kommer senere i et eget innlegg.

Til sist i dag må jeg si TUSEN HJERTELIG TAKK for alle fine kommentarer til artikkelen i BT-magasinet i helgen. Stort var sjokket i butikken når jeg så at vi var på forsiden av avisen også!


Det var kjempestas for ungene å komme i avisen, og jeg må si meg godt fornøyd med selve artikkelen, jeg synes de har fått frem det jeg snakket om, og det er jo ikke alltid man er så heldig at det samsvarer når man er i media. Det har ikke kommet på nett enda, men vil selvsagt dele linken med dere om det kommer i nettavisen.


Fin søndag til dere alle ♥ Takknemlig for hver og en av mine faste lesere og det varmer hjertet godt når dere legger igjen så fine kommentarer ♥

8 kommentarer:

ELLEMELL sa...

jeg tror det kan være ganske så praktisk og ha åpen kjøkkenløsning. Har det sånn delvis jeg...
men veldig greit som du sier, og ikke trenge og se på det fra sofakroken!
I drømmehuset er jeg ikke sikekr p hva jeg vil ha.. har alltid ønsket meg et stoooort kjøkken, og da blir det jo gjerne litt åpent.. men men, den tid får se..:)

Hvertfall smart tenkt:) Lagringplass kan man jo aldri få nok av!
fin søndag!
klem elleell

Anonym sa...

Åpen kjøkkenløsning er så
fint.. Men, det er vel fordeler og ulemper
ved det også :)

Finnes mange muligheter..
Så bare å søke etter bilder
av kjøkken og få masse inspirasjon :)

Stor klem til deg!
:)

Fabelaktig sa...

Åh så kult det ble :)

Jeg leste artikkelen og tittet på bildene og dere var såå fine! Fine Mirakelbarna!

Fin søndag!
Jeg har kommet hjem fra spinning og burde egentlig forberedt middag til gjester som skal komme senere, men akk mangler tiltakslyst. Mye lurere og logge seg inn på favorittbloggere og kose seg *blunke*
klem

Små og store gleder sa...

Du er så kreativ og flink! Imponert over alt du gjøre og får til. Så stilig at gullet har på seg barbapappa kjolen :).
Stor klem til deg og barna. Ønsker dere en finfin uke.
Klem

Ingvild S L sa...

Jeg kjøpte BT bare på grunn av deg! Flott intervju! Jeg har vokst opp kun med min mor og velger å tro jeg er blitt den jeg er takket være hennes kloke framgangsmåte og kjærlighet. Min far har aldri vært i mitt liv(hans ønske), men jeg har ikke gått glipp av en ting! All respekt for jobben du gjør, Mie!

Anonym sa...

Det enkle er ofte det beste ;) Jeg foretrekker veldig enkelt kjøkken, antagelig påvirket av oppveksten ;)

Jeg så avisen, men kjøpte den ikke. var ikke klar over at det var du :) Vi mennesker er så ulike, og det er ingen A4 løsning som passer alle, og det er godt å få vite at det går an å velge annerledes :)

Duse Pasteller sa...

Smart løsning da!
Kjekt å få litt orden;)
Klem til deg♥

Unknown sa...

Kjempe fint artikle på BT!

Ønsker deg en fin dag,
Vicky