Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 18. april 2012

Loppefunn til salgs

I helgen som var kunne man virkelig velge og vrake i loppemarkeder. Siden min sønn graderte seg på lørdagen måtte jeg pent vente til søndag og da fikk jeg gått på loppemarked på Slettebakken. Kom ganske sent så det var forholdsvis utplukket, men jeg fant likevel noen godbiter. De tingene som skal selges er lagt ut i Eplabutikken min, så bare klikk på bildet for å komme direkte til produktsiden om du er interessert i noen av tingene.

Hammock (Til salgs)


Koreansk lykkemynt (Til salgs)


Messing og teak lysestaker for små lys (Til salgs)


Hval trefigur (Til salgs)


Elg (Til salgs)


Mail brevholder (Til salgs)


Hund med fotoklype (Til salgs)


Harlekin (Til salgs)


Retrobrikke (Til salgs)


Porselensskin (Til salgs)


Teakegg (Til salgs)


Sort og gull flettebelte (Til salgs)


Messinglysestaker (Til salgs)


Polaris eggeglass i rustfritt stål (Til salgs)



Det ble også noen funn som jeg skal beholde selv, og til ungene ble det både litt lego, en vitsebok, noen modellkittredskaper og en Tarzan-kortstokk.


Til meg selv en nydelig hvit løper med rosa blomster på,


og en spesiell lysestake i messing som jeg funderer på å male enten svart eller grønn.


Disse to små vasene er perfekt til små svette buketter med vårblomster fra barna, så de måtte jeg bare ha.


Begge to er i massivt glass, tunge og solide. Den ene har en signatur under som jeg ikke klarer å tyde, noen som vet hvem designeren er?


Må bare ta med at jeg fikk en ganske negativ opplevelse av arrangørene på dette loppemarkedet. Den første jeg handlet av understreket at de ikke kom til å ha posesalg for det hadde de ikke hatt siste 2-3 årene, og så etter at jeg hadde handlet for min vanlige hundrelapp begynte posesalget. Utrolig frekt! Kommer nok ikke til å gå på noe loppemarked med den arrangøren igjen. Det var rikelig med loppemarkeder å velge i den helgen så i etterpåklokskapens navn burde jeg nok valgt et av de andre. Man lærer etterhvert ;)

Heldigvis er det nye sjanser på Slettebakken kommende helg med en annen arrangør. Krysser fingrene for bedre service der. Det er rikelig med loppearrangementer å velge i denne helgen også, men jeg må ta dem som er lettest å komme seg til med buss så det blir nok Skjold og Slettebakken jeg satser på i helgen. Sees vi?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så fine vaser og løper du ha fått! Jeg har aldri besøkt en lsupermarker! Kanskje du kan viser meg en gang?? :-)

Vicky

Refleksjon på livsvegen sa...

Alt du klare å finne!!

Men SÅ dårleg gjort av arr.!!

Vår klem :-)

Lillekatt sa...

Bah, så kjipt gjort! Men du fant jo mye fint for en billig penge lell da :-)

Moski sa...

Så mange fine småting du har funnet. Gøy med loppemarked.Synd du ble snytt for posesalget! Dårlig gjort av arrangøren,ja!Har blitt noen loppis på meg denne våren også. Kunne kjøpt masse, men hvor skal man ha det?? Så det har bare blitt et par litografier og et par vaser. Ny mulighet neset helg! God søndag!