Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

fredag 4. november 2011

Inspirerende aften


I går kveld var jeg på et arrangement i regi av Inspirator Forum Bergen som arrangerer gratis foredrag til inspirasjon både i Oslo, Bergen og snart i Trondheim. Fantastisk bra initiativ, og det passet meg helt perfekt i den situasjonen jeg er i nå hvor jeg skal velge min vei videre fremover i forhold til jobbsituasjonen. Hvordan finne nøkkelen til å løse opp riktig dør til min drøm?


Første foredragsholderen var Bianca Natalie Schmidt, som opprinnelig er Interiørarkitekt NIL, men nå er utdannet Gestaltpsykoterapeut MNGF. En fantastisk dame som jeg var så heldig å få hilse på personlig siden min venn som hadde invitert meg med på kvelden kjente henne fra før.


Bianca snakket om sitt eget liv og sin vei frem til der hun er i dag, og fortalte om hvordan man skulle gjøre sin egen drøm virkelig. Noen av stikkordene er å ha et mål, en plan og å finne bitene som mangler for å komme over hindringer vi ofte setter for oss selv. Å finne balansen mellom det trygge og det utrygge som kan gi oss nok drivkraft til å komme fremover var for meg essensen i hennes budskap.


Det var spesielt ett sitat som sitter igjen hos meg etter dette foredraget og det vil jeg dele med dere:
"Min fortid er erfaring jeg bruker som gjødsel til fremtidig vekst"
En annen ting jeg likte godt med Biancas veiledning til suksess er at man skal avslutte prosessen når man kommer til målet sitt med å FEIRE!

Om du ønsker mer informasjon om Bianca kan du lese om henne og hva hun tilbyr på hjemmesiden til Gestaltsenteret i Oslo.

Kveldens andre foredragsholder var Idrettsstjernen Liv Grete Skjelbreid Poirée. Hun snakket om sitt liv som toppidrettsutøver og veien frem til hennes mål.


Det å ha fokus på målet og ha evnen til å ikke høre på andres negative meninger var noe jeg tok med meg derfra og synes var et riktig godt poeng. Sammen med å ha en plan som man hele tiden evaluerer og justerer var dette viktige punkter for henne når hun skulle lykkes. Hun snakket også om mental trening, visualisering av hva man skal gjøre og hvordan, noe som hadde hjulpet henne å nå sine mål. Det var også veldig interessant å høre hvordan hennes erfaringer fra idretten hjalp familien da mannen hennes ble alvorlig skadet i en ulykke.

Det var helt nydelig å få en slik kveld nå som jobbsituasjonen er så usikker, og jeg ble virkelig inspirert og oppmuntret til å tenke nytt, til å finne min drøm og hva jeg vil ha som mitt mål. Er fortsatt i tenkeboksen, men tenkeboksen ble utvidet og jeg har nå flere rom og valg å granske.


Om du bor i en av de tre byene hvor Inspirator Forum er etablert/under etablering så kan du sjekke ut hjemmesiden deres for mer informasjon. Kanskje sees vi på neste inspirerende foredrag her i Bergen?

10 kommentarer:

Malu sa...

Takk for tipset!
Dette må sjekkes ut.
Hørtes veldig interessant ut.
Rå kuul tapet under.

God helg til deg og dine :o)

Malu sa...

Sorry!
Er ute i Øygarden til Søndag kveld.
Kos deg på loppis!
:o)

Rigmor sa...

Jeg er ikke sikker på om jeg har takket deg for gevinsten jeg fikk i sommer. Bedre å gjøre det engang for mye :-) Så 1000 hjertelig takk for gavene. Jeg ble kjempe glad for de.
Ha en riktig fin helg.
Klemmmmmmmmmmmmmmm

Fabelaktig sa...

Såå herlig!

Jeg håper du føler deg bedre. HUsk at det ikke finnes begrensninger, kun muligheter :)

Fabelaktig fredagskveld til dere! Her blir det kylling-enchiladas og ett glass vin i sofaen. Mannen rakk hjem før jeg sovnet i dag. Så nå skal tven av og vi skal bare prate og kose oss.

Smil og klem

deconordic sa...

Åh, det der hadde jeg lyst til å gå på også. Har ligget med influensa nå, så det hadde ikke blitt uansett for min del. Tusen takk for at du gir et lite referat, supert!

Lykke til med fremtidsplanlegging :)

Klem

Pink lady sa...

Hei!

Det høres veldig spennende ut. Kjekt om du har lyst til å gi meg et hint neste gang det er noe slikt på gang?

Skal du på loppis i morgen? Jeg har ikke helt oversikten på hva som skjer i morgen på den fronten. Men om det regner kunne det kanskje vært kjekt å tatt en tur på loppis i stedet for tur...

MissMette sa...

Hei Mie :)
Dette hørtes fantastisk interessant ut!
Takk for at du deler med oss :) - jeg
bor alt for langt unna til å få med meg
slike flotte ting ღ Tar med meg disse
flotte og inspirerende ordene du har
skrevet her jeg ღ Ha en fortsatt flott
kveld og helg :) Stor klem fra Mette

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så inspirerende! Og klart mål skal feires, men første steg er å definere målet, det synes jeg er det vanskeligste.

Anonym sa...

Hei kjøre deg:-)
Takk for hyggelig blogg og takk for hyggelig møte:-)Håper livet spretter videre på god god måte:-)
Bianca

Huldra sa...

Er det noen som virkelig klarer tenke positivt, gjøre det beste ut av ting og er dyktig på å glede andre så er det deg. Forstår virkelig at du var en av de som helt sikkert strålte på dette foredraget, og plukket opp mange av tipsene og rådene. Du er en positiv sjel fra før, og høstet sikkert enda mer her. :)

Fikk ikke tatt vandreturen sist jeg var innom, men nå er jeg i gang. Rusler rundt i innleggene dine og smiler godt av det jeg ser. Du er bare herlig, og det er gullene dine også. :)

Et lite tips og ønske for sånne treginger som meg- som titter gjennom mange innlegg og ønsker kommentere:
Er du snill og vurderer en sånn svarboks som jeg har? Da er det så mye lettere å bla seg gjennom flere innlegg.

Stooor klem til dere begge som har hatt bursdag, og selvfølgelig go`gutten din. =D