Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 28. juli 2011

Litt rosa

Ida Susanne med bloggen "Sukkertøy for øyet" har en rosa utfordring, så her er mitt bidrag.


Modige og vakre Cecilie Skog er søtere enn kakene hun er omgitt av på dette bildet som henger på oppslagstavla mi i tekroken på kjøkkenet. Elsker dette bildet. Hun er for meg et symbol på at mennesket kan tåle selv det utålige. En god påminnelse i disse tider.


Ritzenhoff sukettholder fra min venninne Tove, og sukkerskål funnet på Fretex.


Rosa Stelton kanna mi som alltid er fylt med varmt tevann. Den ble kjøpt på halv pris, et lite kupp får man si. Flittig i bruk.


Sparegrisen, også fra Fretex, den passer på alle kroner og femtiører som er innom lommeboka.

Jeg er fortsatt preget av forrige helgs hendelser, det er vanskelig å blogge, hodet er så fullt av alle intrykkene fra media, de sterke historiene, men det er også viktig at man kommer i gang igjen med hverdagen, at livet går videre, selv om det er vanskelig. Vi må bare holde ut. Hedre de som er borte med å leve sterkt videre.

Så må vi stå fast ved troen på at når kjærligheten blomster, visner ondskapen.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kjempe søte rosa ting du har.. Klem Henriette

Monica sa...

Fine rosa ting :) Herlig det bildet av C. Skog! Klemklem

Duse Pasteller sa...

Så fint!
Jeg elsker rosa vettu;)
Klem♥

Fabelaktig (Maia) sa...

Så fine ting! Elsket sukkerskålen...

Kan skjønne du er preget, det er vi alle i en eller annen grad. Jeg sender deg en varm klem og ett smil og håper du kan smile tilbake til meg :)

Ønsker deg og dine en nydlig fredag!
Kose dere masse og ta vare på hverandre.
Varm klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Herlege rosa..

Ja, vi er alle prega..

klem