Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 2. april 2011

Loppefryd ♥

Hvor deilig er det ikke når man kommer til et loppis hvor prisene er lave, folkene er blide og hyggelige og alt er velorganisert? Det var en riktig fin kosestund i dag på Fridalen skole sitt loppemarked.

Hadde jeg hatt bil og et litt større budsjett enn 100 kr ville mange fine stoler blitt med meg hjem i dag, men jeg måtte nøye meg med å sukke henført over utvalget. Så bar det inn til flere rom med små skatter for de som ville lete. Og det ville vi jo!

Noe av det morsomste vi fant i dag var et lite hamsterhjul. Vi har kun hamstere som går på batteri her i heimen (4 stk. av arten zhu zhu pets) men jammen kunne de puttes inni hjulet og snurres rundt til barnas store fornøyelse. Virker som hamsteren likte det også på de lystige lydene den kom med.


Dette settet med en liten Robin Hood til hest fra Little People serien fra Fisher Price fant vi i Skostredet tidligere på dagen, gav 10 kr. for den. Gullet ble veldig glad for ho samler på disse.


Jeg har hatt en fin brødkurv på ønskelisten, og i dag dukket det opp en helt perfekt en. Jubi!


Har også vært på utkikk etter en liten fin fløtemugge i glass, og ta-daaa! Jammen fant jeg ikke det også i dag. Det lille glassfatet hørte ikke til, men var så søtt, og små fat får man jo aldri nok av. Til noen sukkerbiter, teposer eller sjokolade.


Et søtt lite fat med asiatisk preg fant jeg også. Lurer på hva tegnet i midten betyr?


Fant også en nokså spesiell røkfarget glasskål, fargen ble helt annerledes på bildene. Vakkert stjernemønster i glasset som jeg likte kjempegodt.


3 fine påleggsgafler, som viste seg å være fra IKEA ved nærmere ettersyn, litt vittig. Kan ikke huske å ha sett de der, så mulig det er fra tidligere årganger. En liten teskje ble det også, den har samme mønster som barnebestikket mitt fra jeg var liten. Fant en annen sånn teskje på loppis i høst, så nå har jeg to.


Denne lysestaken falt jeg pladask for, den er preget med et nydelig blomstermønster, mulig det er tinn, hvertfall et eller annet metall. Elsker den!


Ting med roser på klarer jeg nesten ikke å gå forbi, så dette lille fatet måtte også bli med meg hjem. Keramikk av noe slag.


Gullet fant seg en søt liten fe på pinne, antagelig til å pynte blomster med, den var helt perfekt, dessverre mistet hun den i gulvet på bussen på vei hjem, så den ble såpass skamfert at vi bare måtte kaste den. Nedtur!


Gullets kupp nr. 2 var denne rare dingsen, en slags spåkule. Man rister på den og stiller et spørsmål, så får man et passelig ullent svar. Skolegutten var helt over seg av fryd, og stilte umiddelbart spørsmål om vi kom til å vinne i lotto. Svaret ble YES, så det er vel bare å vente seg telefon fra Norsk Tipping når som helst! ;)




Må jo si at hundrelappen varte lenge i dag, veldig fornøyd med dagens funn!

Redigert 4 april: Her er prisene på tingene, for de som synes det var godt gjort å få så mye for en hundrelapp, som regel får man lavere pris når man kjøper flere ting, lønner seg ofte å slå sammen flere småting.

Hamsterhjul: 5 kr.
Glassmugge, 3 gafler og skje: 15 kr.
Glasskål, rosefat og kinaskål: 25 kr.
Brødkurv: 10 kr.
Blomsterfe: 5 kr.
Spåkule, glassfat og lysestake: 20 kr.
SUM: 80 kr.
og så kjøpte vi en vaffel 10kr og en muffins 5 kr.
(figuren med hesten kjøpte vi for 15 kr på marked i byen)

22 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

For ein flott dag!
Ikkje verst få SÅ mykje for ein hundrings ;-)

-god søndag-

Mimmi sa...

Heisann:)

Litt av et kupp!!
Hva får man egentlig for 100 kr i våre dager?

Elsker også små koselige ting med rosemønster på - har "akkurat" funnet ut at det passer inn her i mitt lille hjem:)

God-søndagsklem til dere 3 fra Mimmitanta:)))

Katrine Helen sa...

Så masse fint dere har funnet! Også for bare en hudrelapp! Kjempe bra:)

lise sa...

Kjekt med loppis, og så flink du var som holdt deg til budsjettet skjønt det fantes noe å bruke penger på!

Små og store gleder sa...

Heisann, så gøy med loppemarked! Og gøy at barna også liker det:). Så mye fint dere hadde funnet. Det er snart vår og da kommer det vel noen loppemarked her i distrikte også. Ha en finfin søndag. Klem

Annelis hantverk sa...

Så många vackra fynd du gjort på loppmarknaden!
Ha en fin dag!

Lappeline ♥ sa...

Heisann!
Mye fint du har funnet.....I dag blir det endelig lopppis på meg
Ha en fin dag

Spirello sa...

Å, det er så gøy med sånne loppiser:) Gleder meg til sesongen starter her også!
Så mye fint dere fant!

Ha en super søndag!

Gry sa...

Hei!

Så mye du fint du fant og for bare 100,-
Smart med hamsterhjulet, at det kunne brukes for de med batteri:-))))

Ha en flott søndag:-)

Klem fra Gry:-)

Draumspel Bilete sa...

Så mye fint! Jeg savner å gå på loppis i Bergen..

InstatreffNorge sa...

Så flink du har vært! ALT dette for kun 100:) Lønner seg å like gjenbruk:):)
Så dumt at engelen knuste, ble hun vel lei seg:(

Ønsker dere en flott søndag:)

Klem Lise

Tino sa...

Så fine skatter du fant.
Var på loppis selv i går, men fant ingenting. Hender det er slik iblant også.
Ønsker deg en fin søndag!
Klem T

Malu sa...

Det hørtes ut som en herlig dag :o)
Jeg elsker også å gå på skattejakt,
men jeg kan ikke huske at jeg har fått så mye flott for en hundrelapp.

Ha en riktig god Søndag :o)

hobbyvimsa sa...

Så masse fine ting får 100 lappen,ja dette var kupp!!Synd med den søte feen da:)

Ha en fin søndag!!

Klem Linda;)

Elisabeth sa...

Hei hei!

Synes du har gjort mange fine kupp!! :-) Likte spesielt godt fløtemuggen og den lille skålen til, og rosefatet var bare skjønt! Du var på Fridalen på lørdag, tenker det var litt flere fine ting der da, enn i dag. Synes det var mye fjas i dag! :-) De hadde en del ski, men jeg er liksom ikke i modus til å kjøpe det nå!

Neste helg er det påan igjen, tenker jeg! Elsker å lete rundt etter skatter.

Klem fra Elisabeth.

Lykkeliten sa...

Oi, skal si du klarte å få mye fint for den hundrelappen:) Nå kan jeg bare angre på at vi ikke kom oss på loppemarked i dag ja... Men det er jo heldigvis ikke lenge mellom hver gang nå;)
Sånn kule hadde vi engang, tror den het "magic eight ball" artig liten sak;)
ha en nydelig uke, klem!

Duse Pasteller sa...

Heisann!
Så gøy med fine, billige loppefunn!!
Jeg var på Smøråsen skole i dag. Hadde ikke tid i går, så mine forventninger til dagens utvalg var ganske beskjedent.. Men må si at jeg er utrolig fornøyd med det jeg fant!!
Smøråsen skole pleier å ha ganske bra utvalg. Likeså Skjold skole og Haukeland skole. På andre siden av byen har jeg ikke vært på Loppis, så kan ikke uttale meg om det...:)
Men utrolig gøy er det uansett! Noen ganger er det nesten et `problem` å finne for mange fine ting - man skal jo ha plass også *hihi';)
Søndagsklem til deg!

Maias Fabelaktige Verden sa...

Du er jo en kløpper på lopperier! Fantastisk mye fint du har tatt med deg!

Ønsker deg en herlig start på uken!
Klem

-Kamilla- sa...

Så fine ting du har funnet!! Og det bare for en hundre lapp!! Loppis er gøy :0)
*Klem*
-Kamilla-

Anonym sa...

Herlig, høres ut som dere hadde en kosedag!
Så mye flott du fant for en hundrelapp.
Ha en fin mandag.
Klem

Smykkas sa...

Har du virkelig fått alt dette for en hundrings? Helt utrolig. Her var det virkelig mye fint.

Når det gjelder pennen, så klarte du å komme meg i forkjøpet. Først ETTER at jeg hadde vært på posten, fant jeg ut at den lå igjen. Så var det meningen jeg skulle gi deg beskjed, men det ble glemt. Den kommer, Mie. Det går litt i surr for meg om dagen.

Klem

Frøken Anker sa...

Hej Mie
Jo, det er en sukkertang - på dansk. Dem har jeg 3 flotte og gamle af i butikken. Jeg kan sende dig billeder, hvis du sender mig en mail: birgitte@froekenanker.dk

Klem