Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

fredag 8. april 2011

UHU! For en overraskelse!

I forrige innlegg viste jeg en liten pakke som jeg nå har åpnet opp. Jeg var nemlig så heldig å bli en av vinnerne i Stines hjem sitt gavedryss!


Det var ikke lett å velge seg en premie, for det var så mye fint å velge mellom! Til slutt bestemte jeg meg for disse vintage øredobbene fra PINK FOXES for de likte jeg veldig godt fra første øyeblikk. Noen ganger må man få velge med hjertet...


Øredobbene var enda vakrere i virkeligheten enn på bildet, så det var fulltreffer! De minner meg om eikenøtter og snøballer. Pussig kombinasjon men jeg elsker dem.


Øredobbene var det altså ingen overraskelse at kom, for de hadde jeg jo selv valgt ut, men pussig nok så var det også en annen ting med i pakken. En mystisk liten sak innpakket i bobleplast og greier!


Hjertebank! Det var den utrolig søte lysestakeugla som Stine nylig hadde funnet på loppis! Og som jeg hadde kommentert at jeg fikk vondt av det faktum at den kanskje skulle males hvit! Den er jo bare SÅ nydelig som den er.


Jeg ble så utrolig glad for at Stine lyttet til min bønn om å spare ugla! Tusen hjertelig takk snille søte Stine. Den skal få et godt hjem her hos meg, det er ingen hvitmaling i sikte her. ;)


Faktisk tror jeg den er litt på flørteren med kaninen Kokkos...hvertfall har den flyttet inn i øverste etasje sammen med ham. Så kanskje kommer det en historie om det nye dyret kanugler i et senere innlegg, hva vet jeg? *knis* Og det er en forbindelse mellom Stine og Kokkos også, for en del av stoffene jeg brukte til byttehandelen, kjøpte jeg i Stines Eplabutikk.


Jepp, dette kanugle bildet er manipulert!

En annen overraskelse fikk jeg i dag inne hos Prydeligbloggen De hadde besøkt noen venner med mange fine rare ting, og på nest siste bildet der, hva ser jeg? Joda, en liten telysestake som er i slekt med en som jeg har. Mitt eneste arvestykke etter min oldemor (min mamma sin mormor). Jeg har i mitt snart-40årige liv ALDRI sett noe som ligner på den. Så måtte inn i skapet mitt og finne den frem så jeg fikk knipset et bilde. Bloggeland er bare et fantastisk land å "bo" i.


I dag er det atter en loppelørdag med valgets kval...blir knallhard prioritering av et par utvalgte markeder, siden jeg selv skal selge på Søndagsmarkedet i Skostredet har jeg kun lørdagen til andre loppiser denne helgen. Gleder meg både til loppis og til Søndagsmarked, og håper på knallfint vær!

God skattejakt til dere alle som har samme planer i helgen.

5 kommentarer:

Rødhette sa...

En telyseholder som likner den har/hadde mine foreldre også! Lurer på om den kanskje er på hytta deres. :)

Mira sa...

Fine øredobber, skjønner koblingen med eikenøtter\snøballer. Søt ugle også. leste i ein blogg (tror det var hos Birte ,det røde huset med sjel)
At ei klok kvinne bør ha ei ugle i interiøret eller noe sånt.
Ugla di vekker minner, hadde ei sånn på pikerommet mitt. Godt denne blei redda fra kvitmalinga, Og fikk et godt hjem hos deg istedenfor.
Syns ikkje det er så lett å ta fine bilder av de små lamma i fjøset.

Nå har endelig isen smeltet fra vannet her, mann og "ellvis" er ute å trekker garn.Mulig det blir fersk aure til middag.
Vet om to loppemarked i dag, vet ikkje om me rekker noen av de. Vanskelig å velge også, etter den første halvtimen er alle godbitene borte syns eg. De plukker ut til auksjon også og da er det ikkje så mye spennende igjen i loppehaugen. Har ikkje kjøpt på auksjon det blir dyrere der, og eg er ikkje typen til å stå å kjempe med andre om tinga, har vel egentlig nok.

Ønsker deg ei fin helg! Og lykke til på loppejakt om du skal på det.

Klem fra meg.

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei snuppelura!
Sååå fine ting du har fått i posten :-) Og de øredobbene var nydelige! ME LIKE!

Kos deg masse i helgen!
Stor klem

Kari Agathe sa...

Nydelige ting du har fått i posten :)
Gratulerer så mye.

Ha en flott dag :)

Klem fra Kari

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Så søt du er :)
Uglen ble spart til ære for deg, og da jeg måtte sende med noe "snop" som takk for det snopet jeg fikk av deg, så falt valget på ugla.

Ha en fin kveld, Mie!!
Klemmer fra Stine