Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 9. april 2011

Loppelykke del 1

I dag var det endelig loppemarkedtid igjen! Jubi! Planen var egentlig å besøke to til tre forskjellige markeder i dag, siden det er hele 10 arrangementer i helgen her i Bergen. Startet på Slettebakken skole og kom meg ikke videre for hele budsjettet på min sedvanlige hundrelapp ble sprengt der. 120 kr. kom det opp i på dagens loppis, pluss en femmer for et glass cola på vei ut. Det var helt påkrevd med litt væskepåfyll etter å ha svettet seg gjennom et par timer med skattejakt.


Som regel starter jeg der bøkene er, på jakt etter flere Inabøker til samlingen, mangler kun bok nummer 4,5 og 10. Fant ingen av dem i dag, men en liten skatt kom jeg over der, en bunke med fotoblader fra 70tallet. JUBI og en halv!!! Et hav av vakre, nydelige, rare, kunstneriske, ville, rørende og fantastiske bilder som man kan ramme inn, lage collager av eller bare nyte som de er inne i bladene.


Marilyn Monroe er en av de kjente ansiktene som er avbildet, et vakkert og nokså sjeldent bilde tatt av Cecil Beaton, som har tatt mange av de flotteste bildene av henne gjennom tidene. Dette skal definitivt rammes inn. Jeg har alltid vært stor fan og har en rekke bøker om Marilyn.


Her er noen små glimt fra bladene. Det blir et eget innlegg senere med en nærmere titt på endel av favorittbildene.


Det var et godt utvalg av leker på dette loppiset, og jeg ble helt varm om hjertet da jeg fant et sånt mosaikksett som jeg hadde når jeg var liten. De finnes enda, men det er noe eget med et av de gode gamle. Bildet av jenta er fra esken, det er ikke meg.


En liten retro dukkebag fant jeg også, likte godt fargene, kanskje minus det orange. Den trenger nytt for innvendig, så jeg har ikke helt bestemt meg for om vi skal beholde den eller legge den for salg. Noen ganger kjøper jeg ting bevisst for å selge dem videre men denne svever litt i det uvisse.


Litt lopper til Skolegutten ble det også, Hakkespettboka er jo en klassiker! Disse andre figurene er poppis på skolen nå, og dette er gamle og litt sjeldne varianter, så regner med det slår an.

I neste innlegg kommer det flere lopper fra dagens skattejakt så følg med...

3 kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Å så moro med loppis!! Dårleg med slike her omkring..Herlege ting du har funne deg!!:)
Klem:)

Solstrålå sa...

Ja loppene har sannelig hoppet skikkelig rundt i dag skjønner jeg.Har besøkt endel loppebloggere i dag,inkludert meg selv.Spennende ting du har funnet.
Herlig vær og et godt loppemarked,,,,,det er livet,hi,hi!!
Ha en fin helg!
Goe klem fra Sol

Elin sa...

Hei igjen!

Så fine og minneverdige lopper du har funnet i dag. Jeg var ikke like heldig på den fronten, men det ble endel unyttige nytteting til sommersesongen ute. Lillegutt var strålende fornøyd med sin fangst da. :-)

Har nå rotet fram Saxegaard-bøkene mine her... og jeg må si jeg er litt skuffet over resultatet. Har kun en av de du var interessert i: nr. 5. Fant endel annet av henne men bare den og nr 3 om Ina. Den aktuelle boka er heller ikke 100% feilfri, da tidligere eier har skrevet sitt navn og adr. i den. (men sånn er det ofte når det er loppebøker, som du sikkert vet. ;-) )

Da sier jeg bare: Take it or leave it. :-) Kan sende deg bilde om du vil.

~elin