Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 6. april 2011

Treetasjes KUPP


Forrige innlegg avsluttet med et kanskje-ikke-så-veldig-mystisk bilde og et spørsmål om hva som var avbildet, og det tok ikke lange tiden før observante lesere som LykkeLise, Maia og Trollmora kunne avsløre at det er et stettefat som jeg vil vise frem til dere.


Mitt første treetasjes fat var i sølvfarget metall, med ganske høye kanter, noe som viste seg å være litt upraktisk når man liker å bake muffins. Siden har jeg vært på utkikk etter et akseptabelt alternativ, og for noen dager siden åpenbarte dette skjønne fatet seg. Dvs. jeg har faktisk sett det for en god stund siden, men ikke tatt meg råd til å kjøpe det selv om det var nokså rimelig. Jeg er tross alt genetisk 100% sunnmøring, man kaster seg ikke uti og handler inn første og beste alternativ, håneida!!!


Men så, o'lykke, ser jeg dette fatet til 70%! SYTTI prosent! Mitt sunnmørske hjerte banket ganske fort når jeg så den prislappen, for da ble det en sluttsum på ca. 40 kroner! FØRTI kroner! Er det mulig? Det er jo nesten loppispris!


Glemt var det jeg egentlig skulle kjøpe på -nille, (det var vel sikkert noe kjedelig som plastposer eller ny klut til langkosten, eller muligens de sykt gode snopeposene med sånne sjokoladeovertrukne karameller som jeg er totalt avhengig av for tiden) jeg mener... FØRTI kroner for et treetasjes stettefat i glass? Jeg har ikke helt kommet over det enda.

Noe av det jeg liker best med fatet er kontrasten mellom det mørke jernet og det sarte fine mønsteret i glasset. Kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd!


Jeg vet dessverre ikke om dette er et generelt tilbud eller om jeg bare var superheldig, men fatet var uansett ikke så dyrt i utgangspunktet så for de som liker det er det bare å titte innom nærmeste -nille butikk.

Gleder meg til å dandere pyntede muffinser på fatet, må bare få tid til å bake noen først!

Har du gjort noen gode kupp i det siste?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har akkurat maken og har hatt det i flere år .
Det er kjempefint og blir mye brukt både til frukt og når jeg har spekemat for eksempel..
Men jeg har ikke kjøpt mitt på Nille og det var ganske dyrt..hmmm ..kanskje det ikke er det samme , men uansett er fatet nydelig !
Klem fra Ingunn:)

Britt sa...

Så heldig du var da! 40 kr, det må jeg si var et kupp!

Klem fra Britt

Refleksjon på livsvegen sa...

Fekk eit same sort med svigermor til Jul!
Praktisk når ein serverar, men ein del plass når ein skal oppbevare det..

Ha flott dag!

MonjaHelene sa...

Knallfint fat!Det blir nok ekstra staselig med muffinser på:)Utrolig fin pris også.Ha en fin dag!:)

Jennys fire vegger sa...

DET fatet DER på NILLE? Og FØRTI kroner? Jøsses... Tror det blir en Nilletur på meg i dag, gett. Jeg har jo lett etter et fint stettefat lenge og ikke funnet "mitt"... Før nå. :-D Takk for tips!

Klem Jenny

Katrine Helen sa...

WOW! Snakk om godt kjøp! Gratulerer med kuppet:) og det var jo et kjempe fint fat!

Kari Agathe sa...

Kjempefint fat, og du gjorde et bra kupp der ja ;)

Ønsker deg en flott dag....

Klem fra Kari

Tino sa...

Wow det var litt av et kupp! Kjemepflott fat!
Klem T

Maias Fabelaktige Verden sa...

Finnes slikt på Nille?! Jeg er aldri innom Nille, men jeg skjønner jo at det er noe jeg bør ta en tur!

For en fin idé og stille ut cupcakes på stettfat... hmmm.. da får jeg endelig brukt mitt stettfat fra Ari Behn, hihi!

Ønsker deg en deilig torsdag. Jeg skal tappe oppi boblebadet her og kose meg om en drøy time :-)

Klem

Unknown sa...

Hva? Nille? 40 kroner??
Du snakker om KUPP!! Tror nesten jeg må innom der en tur i morgen;))

KLEM!

Sissel sa...

Hei Mie:)

Så fint fat:)
Jeg har fått herlige retrostoffer i hus (fra deg ja!) og er veldig fornøyd:)
Har heklesakene kommet frem?

Klem Sissel

Eva Helen sa...

WOOOOOW såååå Billig det var:-)Jeg har også lett lenge etter ett sånt fat,så neste lønning må jeg innom Nille tror jeg,hihi...
Tusen takk for tipset og at du vil dele det med oss.

Go Helg
Klem Fra Eva Helen