Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

mandag 20. desember 2010

Pepperkaker


I dag fikk ungene innvie sine nye juleforklær, vesle Gullet hadde fått et rødt et med blondekant fra Åhlens (jeg vil også ha sånt!) og Skolegutten fikk et med fine pepperkaker på fra Princess. Greit med noen nyttige julegaver altså!


Duften av pepperkaker er jo bare deeeiiiilig...og nygamle stekeovnen funket supert!


Vi brukte mest de stoooore formene i dag, så det gikk radig unna, fire brett på null komma niks. Meget effektiv baking! Deigen var ferdigkjøpt i bøtte fra Rema1000.


Skolegutten laget mange fine pepperkaker, han rakk bare å pynte det største hjertet sitt før det ble leggetid, men de andre får han ta i morgen ettermiddag. Han ble veldig fornøyd med hjertet som han kreerte helt selv uten noen innblanding fra meg. Etter han hadde pyntet ferdig måtte jeg skyndte meg å knipse et bilde før han jafset i seg noen store biter av pepperkakemesterverket sitt. Trodde vi skulle ha det fremme litt til pynt jeg! Men neida.


Jeg pyntet noen få etter et koselig venninnebesøk i kveld, tiden går så fort disse dagene at jeg skjønner ikke hvor tiden blir av. Får vel pynte resten i morgen, må ha noen med nonstop pynt også. ideen til den lille fluesoppen fikk jeg hos Sjarmerende jul. Jeg har brukt minimarshmallows til stilk og rød sukkertopp til hatt, og prikker av melis.


Gullet kjevler med stor konsentrasjon... hun lagde vel ett eneste juletre, ellers gikk det mest i spising av deig før hun ble lei og heller ville se på Bjørnen Teodor på DVD.

Håper jeg får tid til litt mere blogging i morgen, har fortsatt endel ting å blogge om som bare ligger på vent, timene flyr! Og fortsatt på etterskudd med å oppdatere meg hos dere andre, men i mårå i mårå... ;)

4 kommentarer:

Mattisheimen sa...

Ja, dagen flyr nå :) Blir lite tid til annet enn juleforberedelser - må i så fall ta natta til hjelp da.

Kjempestilig med pepperkake dekorert med fluesopp!

Ha ei fortsatt fin førjulsuke!

Renate

hobbyvimsa sa...

Heisann!!Så koslig det så ut med pepperkakebaking.takk for søte kommentarer fra deg og grattis med award:)Ha en firtsatt fin førjulstid♥
Klem Linda:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Ikkje mykje baking med meg..
Får knappast dagane til å gå rundt..
Men no er i allefall mesteparten av Juleposten sendt og deriblandt ei aldri så lita gåve/gåver til deg!

God jul!

Sissel sa...

Ser ut som dere har hatt en koselig bakestund sammen. Vi droppet pepperkakebakingen i år, for de "hjemmelagde" pepperkakene er jo ikke like gode som kjøpekakene. Selv datteren min på 10 år var enig i dette. Så vi endte opp med en boks med hjertepepperkaker fra Europris, som det til og med var laget hull i. Så disse har vi pyntet og nå bare venter de på og bli hengt opp på en ledig krok...

Ellers har det vært dårlig med baking her i huset, far og datter har laget kokusmakroner og min mor har kommet med litt hjemmelaget. Men i morgen tror jeg at jeg skal få tid til å lage litt sjokoladekjeks, for de er en sikker vinner her i huset.

Ha en fortsatt fin førjulstids!

Klem