Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 1. desember 2010

Vinnerlykken vil ingen ende ta!


I går delte jeg ut tilsammen 28 premier. To hovedpremier og 26 trøstepremier, og pussig nok vant jeg selv også i går, fordi jeg var med og diktet i Sigrid -Refleksjon på livsvegen sin Novemberdikt konkurranse, snakk om vinnerlykke! Det var kjempegøy. Jeg har alltid skrevet dikt, og det novemberdiktet jeg deltok med var et "minuttdikt" som jeg bare tøyset ned i full fart, men når jeg leser det selv i ettertid er jeg i grunnen nokså fornøyd med det. Stuntpoesi kan være ganske ålreit det!

Her er diktet som jeg vant med:

November er et hvilested imellom høst og jul.
Vi prøvesmaker julebrus og den er ganske kul!
Nå ligger høsten bak oss, med vind og fuktig regn.
Snart kommer snøen hvit og fin, det er et vintertegn!
November, gode hvilested, du er så god å ha!
En kakemann på forskudd, gjør november ekstra glad!


NB! Copyright gjelder, vennligst ikke gjengi uten min tillatelse.

Eneste endringen jeg ville gjort på diktet i ettertid er å bytte ut "gode hvilested" med "skjønne hvilested" fordi det ble litt mye god etter hverandre, men ellers, helt greit lite tøysedikt om novembers gleder :)

Så nå kan jeg vente spent på enda en liten pakke i posten! *GLEDER MEG*

I dag har vi åpnet adventskalendrene våre alle 3, Gullet fikk en liten Hello Kitty figur i sort skoleuniform, Skolegutten fikk en Lego snømann og jeg fikk 4 nydelige champagneglass i min første pakke i julekalenderen fra -nille. Spennende å se hva som er i morgendagens pakke!



I dag er vi hjemme alle tre for skolegutten er pjusk igjen, så jeg har fått satt frem litt mer adventspynt, en nydelig lysestake fra Lobelia som jeg har pyntet med en engel og noen fugler. Koselig å sette sammen gammelt og nytt og få sitt eget preg på det synes jeg.


Adventskalendrene til ungene er jo litt dekorative i seg selv!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer så mye, for et herlig dikt.
Flotte ting i adventskalenderen.
Tenk at jeg var så heldig å vinne hos deg igjen,
synes engleboksen var kjempefin.
Håper det går bra med skolegutten.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem Mio

Anonym sa...

Gratulerer igjen, Mie.
Gleder meg med deg:)
Så fint dikt.
Du kan litt av hvert, du :)
Den lysestaken var nyyydelig.
God bedring til skolegutten ♥
Ha en fin kveld.
Klem fra Ingunn ♥

Eva Helen sa...

Gratulerer så mye med premien,for det har du fortjent,for det diktet var såå Flott .Så flink du er:-)Nydelig lysetake du har.Riktig God bedring til gutten din.

Klem Fra Eva Helen

Solstrålå sa...

Nydelig Mie!!!
Goe klem fra Sol

Jenny sa...

Grattis Mie, vad kul att du vann med din fina dikt!

Ha en trevlig kväll!

Klem Jenny

Trollmor sa...

Gratulerer så mye:). Ha en kjempefin kveld! Skal dere forresten på Mysteriet i Pepperkakebyen? Tror vi skal på onsdag eller torsdag neste uke.

klem

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis så mycket till vinsten.
Det var en riktigt fin dikt du har skrivit.
Ha det så gott.
Kramar:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Ja, det kjekt at du også vinn..
Du må diverre vente nokre dagar, men skal kome om ikkje så brått..

god betring i huset!

Adventsklem♥

Lisas hjem og skatter sa...

så flink du er :) gratulerer!!!

TUSEN TUSEN TAKK for det nydelige bildet :) nå gjenstår det å finne en ramme som passer - perfekt!!! det var enda finere i virkelighen :)

ha en superfin kveld søte deg :)

lisaklem

an-magritt sa...

Nydelig dikt! Du er dyktig!
Og masse, masse god bedring til lillesnupp.
Håper dere får en god adventstid i dagene som kommer.

Klemmer i massevis.

mammaKine sa...

Gratulerer til deg. Og gratulerer med trøstepremie til meg :-)
Telysestakene mine har jeg kjøpt kjempe billig på et FairTrade lagerutsalg. Utsalgene pleier å dukke opp her og der rundt juletider ;-)