Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 9. desember 2010

ruDOlf


Toalettet må vel også julepyntes, eller? Måtte le godt når jeg fant denne fantastiske dekoren på en amerikansk (hvor ellers liksom???) hjemmeside. Bildet er lånt fra siden. Ikke vanskelig å lage denne dekoren selv, så nå er jeg spent på om noen kreative bloggere tar utfordringen med å lage sin egen ruDOlf! *knis*

På vei hjem fra graderingen sin mandagen pekte Skolegutten seg ut et lite juletre som han absolutt ville ha med seg hjem. Han klatret opp på et lite fjell og bøyde og bendte iherdig, men det var ikke snakk om at den lille stammen ville knekke så han kunne få treet. -og jeg har riktignok mye rart i håndveska, men sag var ikke med denne dagen, så treet fikk stå mens vi gikk videre.


Så rett ved svingen der vi bor fant han til sin store glede en allerede avknekt topp av et lite nåletre, så glad og fornøyd tok han den med hjem for å pynte på rommet sitt :D Så i morgen kveld (som blir vår "lille julaften" siden vi skal feire jul lørdag 11 desember), skal han få pynte sitt pittelille juletre.


Hvem blir lei av å se på snødekte trær og vakker himmel? Ikke jeg hvertfall!!! Denne rosa vindunderhimmelen åpenbarte seg rett utenfor stuevinduet mitt den 8 desember kl. 16.03.50.


Samme dagen fikk jeg også to forsendelser i posten :)


Begge to var premier, det ene noen utrolig vakre kort og etiketter fra Salige Lavendel sin giveaway. De kortene er jo så utrolig fine at jeg vet jo ikke helt om jeg har lyst til å sende de til noen, får jo bare lyst til å ha de til pynt selv. Kjempenydelige, TUSEN TAKK Salige Lavendel! Hun har forøvrig utrolig mye fint på bloggen sin, så ta gjerne en liten julehandel der, dere som elsker nostalgiske kort og annet med vintagemotiver.


Se den søte nissegaven som skjulte seg inni den andre pakken! Jeg er ingen stor fan av nisser, synes mange nisser er rett og slett skumle, men disse her hadde så søte fjes.


Inni pakken lå verdens nydeligste julestrømpe som jeg var superheldig og vant i Maligimas julekalender. Der kan man vinne en fin ting hver eneste dag fremover til julaften, hiv deg med! Se så godt julestrømpen fra Gyllenlakk passer sammen med Skolegutten sin sølvgrå julestrømpe :) Riktig fine er de. Gullet skal få denne nye, det blir hennes aller første julestrømpe.



Noe det går mye av for tiden er telys. Jeg har funnet mine favoritter av den sorten, og de fant jeg hos min lokale -nille, pussig nok bare et par dager etter at jeg hadde lagt inn et innlegg på bloggen til -nille og skrevet at jeg savnet STORE pakker med telys som har gjennomsiktige holdere.


Litt vittig at jeg ikke visste at de faktisk solgte det allerede! Denne "megapacken" inneholder 50 lys, og de er nesten dobbelt så høye som vanlige telys, så de brenner MYE lenger. Noe jeg virkelig er glad for, så slipper man skifte lys så ofte (brennetid 7 til 8 timer) Prisen er ikke noe å si på heller, mener det var ca. 90 kr, (her må de fra -nille eller andre som vet, korrigere meg om jeg husker feil) så litt under 2 kr. per telys. Vel verdt pengene for min del hvertfall.

I kveld har jeg tenkt å pakke inn litt giveawaygaver og prøve å få sendt de i morgen, mange som venter, og på grunn av sykdom i heimen har det tatt litt ekstra lang tid, men det håper jeg de fleste har forståelse for. Som jeg pleier å si så er jo det å vente på en glede også en glede, så nå kan alle få gleden av å glede seg enda et par dager ekstra :)

Minner til slutt om mine to giveaways som pågår, en her på Mies Mirakler med trekning 15 desember og en på Mies Lopper med trekning 1 januar 2011.

5 kommentarer:

månestråle sa...

så utrolig gøy den ruDOlf stæshen var :)
Ja skulle man få litt ekstra tid til overs er kansje dette neste skritt å ta :)
så herlig at lillegutt fant sitt eget lille tre som han ville pynte, ja man blir jo så rørt av sånt!
Fantastisk himmel du har fanget igjen og takk takk for tipset om store lys på Nille :)

Klem Anita

Huldra sa...

Så herlig pyntet toalett! Elsker julepynt med humor. =D
Rart du la ut dette nå forresten, for jeg går med en tanke om å lage en sort pakkebånd med rød tape på doen i år. Gjør jeg det, kommer det så klart et bilde av det etterhvert. ;)

Nei jeg hadde ikke fått med meg de lysene, så takk for tipset. Bor jo et stykke unna byen, og er ganske sjelden på shopping, men disse skal jeg skrive meg bak øret. Takk for tipset, og takk for herlige kommentarer hos meg. Det varmer så godt! :)

Skjønne lille gutten sin som var på juletrejakt da. Herlig å høre han ble så glad for kvisten sin. Det skal ikke mye til å gjøre en liten en glad, og godt er det. Vi har litt å lære av disse småtrollene våre.
Gratulerer så mye med mer vinnerlykke! Flotte premier, og strømpen passet såvisst sammen med hans. Er det ikke herlig med sånne spesielle gaver? Elsker hjemmelaget, og denne tror jeg var midt i blinken hos dere.
Nydelig himmelbilde! Selv om kulden rår stort om dagen, gjør den verden så absolutt vakker. :)

Kos dere masse med førjulsfeiringen! Håper vi får se den ferdig pyntede kvisten hans. :)

InstatreffNorge sa...

Så morsom den doen var:) haha:) eneste rommet ingen får se noe fra her, og som jeg ikke gidder å pynte, er do og bad. Vi har orange do!!! har du hørt noe verre!? Skal pusse opp der til våren, og inntil det går jeg bare inn dit når jeg MÅ:P

Fine bilder vennen:)

Nyt fredagen:)

Klem Lise

Lillis verden sa...

stilig toalett ja :D
Hvis jeg rekker og kjede meg en dag før jul, skal jeg jammen kaste meg over utfordringen :)

Franske drømmer sa...

Så skjønn sønnen din er da- kan tenke meg han er stolt over eget juletre!

Vakker himmel, slik hemmel har vi hatt her den siste tiden også ;)

Når det gjelder rudolf.. SÅ tror jeg desverre ikke jeg tar utfordringen ;) hihi!