Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

tirsdag 7. februar 2012

Gulrotblomster


Barna mine elsker grønnsaker, men ekstra stas er det å få gulrot formet som små blomster. Slik kan matpakkesnacksen eller middagsgrønnsakene bli litt ekstra gode.


Du trenger en eller flere nokså rette gulrøtter, en skarp kniv og skjærefjøl.


Skjær hakk med (u)jevne mellomrom langs hele gulroten, NB! ikke for langt inn, da faller "kronbladene" av når man skal skjære gulroten i skiver etterpå.


Så er det bare å skjære gulroten i skiver og fine små blomster åpenbarer seg til glede for små grønnsakselskere ♥

11 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig!!

Takk for supert tips.
Dette skal i matpakka i morgen
tidlig!! :)

STOR KLEM

-Ida-

Anette sa...

Helt genialt!!!

Katrine Helen sa...

så smart! enkel måte å gjøre grønnsaker litt gøyere å spise :)

ELLEMELL sa...

det skal jeg gjøre til kidsa når jeg er tilbake i jobb neste uke:)
vi har grønnsaksfredag hver fredag:)

Duse Pasteller sa...

Søtnos!!
Og blomstene var også fine;)
klemklem

Unknown sa...

Så nusselig, da! :-)

Kari Anne Marstein sa...

genialt! så enkelt, men allikevel bare veldig kult! takk for tips ; )

La luz del norte sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min!! :) Skal hive meg med på trekning din også! :)

tonje boganes sa...

Tusen takk for supert tips! Dette skal jeg prøve ut i matpakka til gutten min så snart han blir frisk igjen :)
Vi sitter i sofaen i dag vi to, han titter på tv, jeg besøker blogger som har lagt igjen spor. Kjekt at du la deg til som følger hos meg. Gleder meg til å følge bloggen din
Ha en fin onsdag
Klem Tonje

Lidyll sa...

Ja, dette er herlig spør du meg!
..hender jeg gjør det..og da bare for min egen del og samboerens, siden vi jo (ennå) ikke har barn...*ler* Enkle gleder ja*hihi*

...var og spiste deilig thaimat på yayas i oslo i går med noen venninner, og der fikk jeg også sånne herlie gulrotblomster i maten...måtte jo bare smile!

...søøøte lillefrøkna med gulrotblomsten dah!

Flott kveld til deg!
Klem klem

Ingvild S L sa...

Jaaa!
Jeg har laget dette til ungene på jobb en gang, da som "blomstereng" på fiskegrateng, meget populært!