Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 2. februar 2012

Minikommoder - ferdig!


Så er endelig to av FIRA kommodene fra Ikea som jeg har pusset opp blitt ferdige. Les om starten på oppussingen her.

Når man skal måle opp tapet til å dekke skuffene med er det viktig å gå systematisk til verks.


Jeg la skuffene ned på tapeten og streket rundt hver skuffefront med blyant. Nummer på skuffene og bitene man streker opp gjør det lettere å holde styr på hvilke biter som hører sammen. Jeg skulle få 12 skuffer til å passe sammen, så det var litt arbeid å få alt til å klaffe.


Så smurte jeg et jevnt lag med lim på skuffefrontene (passet på å ikke få lim i hullene jeg hadde borret) og klappet bitene på plass. Så var det tørking i noen timer før jeg monterte knottene.


Disse knottene er noen billige treknotter fra Ikea som jeg hadde liggende, de fikk et strøk med gullfarget hobbymaling.


Her er det ferdige resultatet! Må si meg ganske fornøyd. Den tapeten gir meg skikkelig hjertebank ♥


Passet på at mønsteret til begge kommodene passet til hverandre også, sånn at det kan se ut som én hel kommode istedenfor to. Kanskje får den på seg noen ben en gang i fremtiden?


Samtidig som jeg holdt på med kommodene fikk jeg også omsider dekorert en hatteeske som jeg har hatt i årevis og planlagt å gjøre noe med. Når man først er i gang så går det veldig radig unna.


Jeg malte rundt kanten på lokket med den samme gullmalingen som på knottene til kommodene, og limte tapet rundt sidene og på lokket.


Veldig kjekt med noe nytt å hvile øynene på som ikke koster noenting fordi man har alle ingrediensene fra før! Tapeten fant jeg hos Lille Rips sin stand på Bolig og Interiørmessen i Bergen i fjor. Gleder meg til årets messe 28-30 september!

20 kommentarer:

Mette sa...

Du er så flink !:) Helt imponert ! Blei kjempe fint :)

Trollmora sa...

nææææægurimalla så fint det ble!! Så flink du er altså!!!!

Anonym sa...

De ble kjempefine, Theresa!! :-) Så kreativt! Nå ble jeg inspirert <3

Stor klem fra Kristine

Duse Pasteller sa...

Knall fint!!
Så flink du er!!!:D
Min tapetbit står fortsatt sammenrullet i et hjørne... Får meg liksom ikke til å bruke den...;)
Klem

*Pearls on a string** Dorthe sa...

Hvor er det blevet fint!

:-)Dorthe

Unknown sa...

Me like! Kjempe fin og kreativ!!

Ha en fin kveld,
Vicky

MøbelPøbel sa...

Så søt den ble! Likte ideen med knotter på:)

Ingvild S L sa...

Griselekkert!

Katrine Helen sa...

skal si du er kreativ:) resultatet ble jo knallbra! Du er flink :)
klem

Anne Lise Johnsen sa...

Helt nydelig resultat!! Dette har tatt noen timer, inkludert masse tålmodighet og nøyaktighet - utrolig, super, kjempefin!!

Fabelaktig sa...

Herlighet så lekkert det ble :) Så flink du er!

Gi lillegull en klem fra meg :)
Fineste Tordag!
klem

Eva Helen sa...

Sååå så flotte de skuffene ble!Du er jammen kreativ syns jeg!Tusen takk for kommentaren i bloggen min .Kjempe koslig og ønsker deg en fin helg som kommer

KLem Fra Eva Helen

Anette sa...

Inspirerende!!! Nå fikk jeg lyst til å kjøpe sånne kommoder og tapetsere - men hva skal jeg bruke dem til og hvor skal jeg plassere dem??!!??

Hmmm....

En støvel og en sko sa...

For et flott resultat! Litt plukk med det, ser jeg, men så fikk du igjen for strevet. Og ja det er ofte sånn at når man først er i gang så er det greit å få flere prosjekter unnagjort.
Du spurte om fargekoden på grønnmalingen. Den skal du få snart. Må bare finne malingsspannet først. Mannen ryddet det vekk i boden, men skal se om jeg ikke får fatt i det i helgen.
Ha en fin helg, da.
Klemmer :-)

Fruehuset sa...

Herlig!
Så kjekt å ha møbler med masse personlighet:)

Ønsker deg ei god helg!
Her blir det oppussing som vanlig, men eg skal skvise inn middag med venniner i morgon:)

klem

ReVinyl sa...

Superlekkert, supersmart og supergjennomført!

Takk for fantastisk inspirasjon og ha ei fin hælg!
Det blir nok morsdagsgaver på oss begge skjønner jeg ;)

Wibke sa...

So gorgeous!
You did a great job.
Liebst,
Wibke

Huldra sa...

Så fine de ble! Herlig når man får satt sitt eget, personlige preg på ting. Dette ble lekkert! :)

Blar meg ned hos deg i dag på en liten oppdateringsrunde, med kaffekoppen i hånden. Har et lite ønske for en sånn rundtursdame som jeg er til tider, og det er en sånn utenpåliggende kommentarboks som jeg har. Er du snill og vurderer det? Mye lettere å bla og kommentere flere innlegg da. :)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Jeg hadde det en stund :) Men så kom "svar" funksjonen, og den ville jeg gjerne ha, tror ikke man kan ha den sammen med sånn utenforliggende boks :/ Så derfor gikk jeg tilbake til denne vanlige :) *♥*

Hege Beate - Hus og Hjem blir til... sa...

Døtte mei asså! De var skjønne!
Så flink du er! Det inspirerte til noe ;)
Klem fra Hege Beate