Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 1. februar 2012

Minikommode makeover og tips


I flere år har en liten kommode (vel, egentlig 3 stk. minikommoder fra IKEA) stått her og ventet på å bli pusset opp. Jeg fikk et lite dytt av inspirasjon når fineste Mumsi (Et lekent sinn) skrev om noen lignende kommoder hun hadde berget fra gata.


Nå er jeg altså godt i gang. Den ene kommoden (blå med hvite knotter) ble pusset opp for flere år siden da jeg hadde blått bad, men nå passer den ikke inn lenger med den fargen. Brukes forøvrig til å oppbevare sminkesaker. (en skuff for øyenskygge, en for lebestift, en for neglelakk, etc.) så den skal nok også få seg en ny omgang med malekosten.


Den største kommoden brukes som smykkeskrin, og den venter også på en liten oppfriskning. Nå har jeg fått malt "skallet" til den umalte kommoden hvitt, og skuffene er borret hull i før de skal tapetseres så det er lett å sette på knotter etterpå.


Så til tipset! Ikke alltid like lett å vite hva som er midten på en sånn liten skuff, men om man tar en linjal og streker opp fra hjørne til hjørne får man et kryss og kan sette borret midt i krysset. Easy peasy! (Måtte låne Skolegutten sin StarWarslinjal da jeg ikke fant min egen...)


I dag er jeg hjemme med sykt barn så da får jeg kanskje gjort litt mer med minikommodeprosjektet så jeg kan vise frem det ferdige arbeidet i neste innlegg.

Ønsker akkurat DEG en fin onsdag ♥

5 kommentarer:

Anette sa...

Smarting!!! *hehe* Det tipset med linjal og kryss var jo helt genialt :D
God bedring i heimen - og en herlig onsdag til deg, også!

Fabelaktig sa...

Så kjekt med sånne små kommoder :)

Fabelaktig onsdag!
Siste dag i Kristiansand før jeg vender nesa hjemover :)

klem

Katrine Helen sa...

Så genialt! Gleder meg til å se resultatet:)
Så dere i BT forresten. Flott familie dere er:)
klem

Kikkis planet sa...

Syns den blå var fin også jeg da! Har sett etter slike kommoder selv, syns det er dumt de ikke selger de på IKEA lengre! Og du - TAKK - for fin kommentar hos meg! Varmer mitt ♥!
Klem fra Kikki

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Så flott de ble! Har også fått lest innleggene over ;) Så gøy at du fikk ordnet dem til, og takk for supert tips om hvordan å finne midten. SKal jeg absolutt ta med meg. Jeg er nesten ferdig med å fikse opp den store av komodene jeg fant.
KOselig kvelds syssel. Håper du har gode dager, klem til deg!