Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

søndag 5. februar 2012

Lopper fra Dyrebeskyttelsen


I går var ungene og jeg på årets første loppis, hos Dyrebeskyttelsen i Bergen. Det var et forholdsvis lite og trangt lokale, og ikke så lett å finne noe når man samtidig måtte passe på barnevogna og begge ungene, men litt småting fant vi, og var glade for å støtte en så god sak!

Skolegutten sikret seg et smykke som han selv syntes var "kjempetøft", selv humret jeg litt over ironien i å kjøpe et smykke laget av en støttann (heldigvis kun plastikk, ikke ekte!) hos Dyrebeskyttelsen.


Gullet falt for dette lille eggeglasset i tre med fugledekor på.


Selv fant jeg et fint eggeglass formet som en høne i porselen, et søtt retrostil brettbånd med julete motiv, en froskenål og en hegrenål som alle ligger ute i Eplabutikken min nå for salg. Klikk på bildene for å komme direkte til produktet i butikken.








Beste funnet var 5 nye bøker til samlingen av Donald Ducks bokklubb. Blir alltid like glad når jeg finner disse, enten de er nye eller gamle.


Har selv rundt 20 av disse bøkee fra jeg var liten, noen fra Skolegutten var medlem, og så har vi spedd på samlingen litt fra loppis etterhvert, nå har vi snart 40.


I helgen er vi kattevakt for pusen som Skolegutten har hos sin far, en liten kattunge full av energi som fyker rundt høyt og lavt her til ungenes store fryd. Koselig med et lite dyr i hus, men blir nok en stund enda til vi skal ha noen dyr, må få litt mer orden på kaoset her først.


Veldig fristende med Gullet sin kaviarskive!

7 kommentarer:

Skjerstad sa...

Loppis lykke :)
Likte så godt det smykket som din sønn har kjøpt !
Og din herlige ironi, ser ut som figuren humrer og ler litt bak hendene, hi hi ;)

Ha en fin søndag :)
Klemmer fra Janne

Spirea sa...

SÅ gøy med loppis! Jeg elsker loppemarkeder og alt brukt man kan få bruk for og evt stæsje opp litt! Moro at du deler det med oss lesere :) Og du, den katten...så herlig! Tenker dere har liv i huset! :) Vi har 2 og ungene elsker dem. Ha en nydelig søndag videre. klem

Fabelaktig sa...

Så festlig med loppis!
Den pusen var såå søt!

Her sitter jeg innlosjert på Gardemoen, 2 timer med hvile før det braker løs med galla med Jerniafolket... Vet ikke om jeg skal glede eller gruer meg :/
Fabelaktig søndag til deg!
klemklem

Ingvild S L sa...

Åh, teller ned inni meg til det virkelig bli loppissessong i Bergen!

Karina Kusokk sa...

Åh, stilige ting dere har funnet! Likte kjempegodt smykket, det var kult, hehe! Har aldri vært på loppemarked, burde kanskje våge meg på et snart :)

heidi sa...

God morgen!! Siden du bor i Bergen har du mulighet til å kjøpe Dagen. Hvis du vil vite mer om hva som ligger meg så sterkt på hjertet kan du kjøpe den i dag.....uupps, litt flaut å "reklamere" for meg selv, men gjør det likevel. Er nemlig stolt av det jeg brenner for, selv om det er litt flaut å komme i avisa. Ha en god dag gode du.

Anonym sa...

Åh, visste ikke at de gamle Disney-bøkene var poppis igjen :-). Dumt for deg at jeg har fått de to små, ellers skulle du fått en hel kasse av meg, men nå vil vi ha dem selv :-). Koselig blogg du har - skjønner ikke du rekker det, men kjør på.
Klem fra Anki