Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

tirsdag 14. juni 2011

Blod til overs?


Rødhette gjorde meg oppmerksom på at 14 juni er Verdens blodgiverdag. I forbindelse med dette er det en bloggdugnad kalt Blogg for livet som går ut på å verve flest mulig blodgivere, så det er bare å hive seg med!

De har også egen Facebookside



Om du ønsker å melde deg selv, gå direkte til siden www.giblod.no der finner du mer informasjon.


Selv har jeg vært blodgiver tidligere, så flyttet jeg og det ble glemt, så meldte jeg meg igjen for noen år siden her jeg bor nå, men oppdaget rett etterpå at jeg var gravid (Gullet) og da fikk jeg ikke gi blod. Men nå som det er over et år siden ammeslutt kan jeg nok trygt melde meg igjen, så da blir det hvertfall én blodgiver mer i dette landet. Vi er så heldige på jobben at blodbussen stopper rett utenfor.

Bildet av bamsene og bloddråpene er lånt av Røde Kors. Den vesle vampyren øverst er Skolegutten

6 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Flott gjort at du gjør dette..Håper mange blir med å gir blod.Jeg selv vil de ikke ha blodet til,da jeg er kronisk syk,og tar masse medisiner:)

Men skulle gjerne gitt vekk litt:)

Ha en fin dag og takk for dine alltid søte ord..

Klem Linda:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Å så bra!
Men eg har så vanskelege årar, dei sukkar når eg kjem til legekontoret for å ta prøver..
Eg har virkeleg sansen for det å gi blod ♥

Pink lady sa...

Flott at du setter fokus på dette! Selv kommer jeg til å bli blodgiver når jeg kan.. Men akkurat nå så går det dessverre ikke.

Håper du har en fin uke!

Klem Pink lady

Sissel sa...

Etter min mening burde det være en plikt å gi blod, i hvert fall for alle som kan. Selv har jeg så lite, at jeg må dessverre beholde det lille jeg har. Men jeg har "tvunget" mannen i huset til å gi blod, det vil si at jeg "skubbet" han bort til en Blodbanken Stand på Lagunen for et par år siden. Og siden den gang har han gjort sitt bidrag.

Ha en fin kveld og takk for at du gjør din "plikt"

Klem

an-magritt sa...

GODT innleg! Viktig å bli minnet på. Takk!

Eple sa...

Vesle vampyren rocket :)

Er en pyse og redd for stikk- men kanskje på tide å skjerpe seg!? For dette er en god sak! Takk for påminnelse og skubb i riktig retning... kanskje!? :)