Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 16. juni 2011

Komplett lykke!

Som mine faste lesere vet har jeg lenge samlet på bøkene om Ina, skrevet av Annik Saxegaard. På alle loppiser (og Fretexbesøk) har jeg først gått grundig gjennom bøkene på jakt etter fine eksemplarer av disse bøkene fra barndommen.

Jakten begynte for flere år siden (sånn omtrentlig 2005) da jeg tilfeldig kom over en av bøkene på Fretex og ble minnet på alle gode stunder med lesing av disse. Jeg lånte dem på biblioteket når jeg var liten og leste hele serien om og omigjen. Så har samlingen blitt supplert litt etter litt, og i dag ENDELIG kom den aller siste boken jeg manglet, nr. 4 "Ina inviterer".


Jeg fant den på QXL, det fine stedet å finne bruktskatter ble jeg minnet på av herlige Ida Susanne med bloggen Sukkertøy for øyet, så må rette en stor TAKK til henne for den påminnelsen.


Som dere ser har flyttekassene begynt å fylles....disse små kassene er fra Ikea og koster 5 kr. stk. de er helt perfekte til å flytte bøker i.

I helgen blir det pakking (og helst litt flytting) for alle penga, og søndagen satser jeg på å tilbringe dagen på Søndagsmarkedet i Skostredet for å bli kvitt litt mere småtterier før jeg flytter for alvor.

En liten sniktitt på stua i nye leiligheten. Monterte sofaen i dag, men den var ikke montert da dette bildet ble tatt på tirsdag.


Nå er det snart avgårde på sommeravslutning med klassen til Skolegutten. Krysser fingrene for oppholdsvær! Sola var såvidt fremme før i dag, så det er håp for en fin kveld.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Heisann og lykke til med flyttingen. Jeg har visst gått glipp av noe i disse Ina bøkene.... leste aldri dem jeg!

Anette - Opalveien - sa...

Å! De bøkene husker jeg. Har lest noen av dem i alle fall den på bildet:-) I løpet av barneskolen leste jeg vell egentlig alt jeg kom over, men likte spesielt godt Nancy Drew og lignende serier. Løser ikke Ina også mysterier..? Husker egentlig ikke helt..

maska sa...

Så flott at du ha fått alle bøkene i bokserien om Ina.
Lykke til i helgen med pakkingen og salget.

Katrine Helen sa...

Åh, den serien husker jeg godt! Mamma hentet ned en kasse full fra loftet som jeg fikk lese. Både Ina, nancy drew og bobsey barna:) Kjempe gøy at du har fått tak i hele samlingen!
Lykke til med flytting:)
klem

Anonym sa...

Så kjekt at du har fått tak i hele serien!
Jeg husker godt disse bøkene og jeg har nok en på loftet her også.
Lykke til med skoleavslutning...og ikke minst flytting. Det ser fint ut i den nye leiligheten.
Klem:)

Lidyll sa...

Så utrolig gøy! Gratulerer med komplett samling!
...kjenner så utrolig godt den gode følelsen å finne noe m an har lett etter....den skal det mye til for å slå*smile*

..og du, takk for så hyggelige kommentarer hos meg....jeg blir utrolig glad! Det er alltid godt med positiv tilbakemelding og vite at andre finner ting jeg gjør inspirerende*smile*

...ønsker deg en super dag videre, søte du!
Klem fra meg

Smykkas sa...

Så koselig at du har fått tak i hele serien. Gøy å ha slike ting.

Det skal bli spennende å se den nye leiligheten din. Litt av en jobb du står oppi, men det blir godt når dere er på plass.

Lykke til i Skostredet.

Klem

Maias Fabelaktige Verden sa...

Så gøy at serien er komplett nå :) Herlig!

Så spennende med stua, gleder meg til å se bilder av herligheten når du kommer virkelig på plass!

Ønsker deg en herlig torsdag!
Klem

Inger Johanne sa...

Så gøy at du fant den siste boka! Kva skal du nå samle på..? Jakten er vel halve moroa, hehe:-)
Lykke til med flyttinga!

Klem

SjarmogKaos sa...

Hei skjønne deg! Tusen takk for gratulasjon på min bursdag! Satt kjempepris på det altså! Stor klem fra Cecilie!

Eple sa...

Grattis med komplett serie. Har vært på utkikk etter dem på loppiser, for deg, i tilfelle jeg snublet over en du manglet.. men har ikke sett snurten av dem. Pluss at jeg regner med at du uansett har vært på de loppissene også ;)

Nye stuen ser veldig fin ut. Lykke til med flyttingen!

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!

Kos deg med flytting og pakking.Snart er du inne og ferdig,det blir bra:)

Ha en fortsatt fin helg!!

Klem Linda:)