Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

mandag 20. juni 2011

En god mandag

Ja, det har vært en fin dag selv om dagen hadde et grått slør av sorg, og jeg har drevet med både jobbing på jobben og mere jobbing hjemme med flytting av alle de tyngste tingene. (Men ikke vaskemaskinen, for da må man skru på noen sånne flyttedingseskruer? Hvor er dippedungseskruene henne da? usj..)


En god venninne som har hjulpet med flere flyttinger tidligere kom med stoooor bil som vi fylte opp med Hemnes dagseng, 2 lave 80cm Billyhyller med dører, 2 små Expedithyller, Bjørkudden kjøkkenbord, mormorstol og barnestol, 2 trappekrakker, en mengde med poser og kasser som inneholdt kjøkkenting, klær og horder av leker, scuttlebug og hello kitty dukkevogn, arvet vugge, stellebord til dukken og enda mer....PUH! Alt dette lesset vi inn i bil og ut av bil på snaue halvtimen. Fy søren, damene har teken! hehe ;) Vi har gjort dette før ja... :D


Det er ikke bloggbart hverken i gamle leiligheten eller nye leiligheten, så ingen bilder fra i dag. Tror jeg varmer meg på enda et sommerminne fra i fjor, for her i Bergen er det ingenting som minner om sommer, gråvær og atter gråvær.


I morgen får jeg barna hjem igjen etter papphelg, så da skal vi begynne å ordne litt i den nye leiligheten, det blir spennende! For Gullet er det aller første flytting (dersom man ikke teller med forrige flytting hvor hun lå inne i magen min), for Skolegutten er det flytting nr. 6. Det er fortsatt mye som gjenstår, men det er veldig godt å ha de største tingene flyttet, småting kan man ta litt etterhvert.


Bildene er fra Dyreparken sommeren 2010

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så stolt av den flinke jenta mi. Håper dere får mange fine stunder i nyboligen,så kommer vi en tur når dere er i orden.Ja,i boligen altså,tihi. Klem

Pink lady sa...

Hei!!

Så utrolig trist at du har mistet en av dine venner. Kondolerer så masse.

Lykke til med flyttingen:) Dere skal nok få det fint i deres nye hjem.

Klem Pink lady

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei vennen!
Det er godt å høre at denne dagen var bedre :) Jeg er så lei meg på dine vegne, men hvis du kjenner etter sender jeg varme og fine tanker din vei...

Skal si du er driftig, så sykt mye du har fått gjort :)

Fin tirsdag til deg:)

Maiaklem

Solstrålå sa...

Lykke til Mie!!Travelt og slitsomt å flytte,men
du får det helt sikker knall koselig i den nye leiligheten.Så håper vi du får bo der en laaang stund da,og slipper å flytte med det første igjen!!
Ha en fin dag!
Goe klem fra Sol

Malu sa...

Det gjør meg vont å høre at du har mistet en god venn. Kondolerer Mie.
Lykke til med flyttingen.
Tenker på deg.

Klem.

Smykkas sa...

Slik som været er, så slipper du ihvertfall å tenke på at du helst ville vært på en badestrand. Du får se lyst på og tenke at været er ypperlig for flyttesjau.

Jeg lurer faktisk på om vi får sommer. Kanskje vi hadde den i april?

Lykke til videre.

Klem

Eple sa...

Godt jobbet! Makan til effektiv flytting ;)

Nei, det er ikke mye som minner om sommer for oss nå- litt bedre i dag da, men likevel... Vi fortjener vel litt bedre vær enn dette!!? ;)

Unknown sa...

Du er flink, jeg må også kondolere.
Håper du har det bedre nå, og at du har fått slappet av litt etter flyttingen;)