Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 4. juni 2011

Fretexfunn

Kanskje en liten tur innom Fretex når man først er ved Lagunen. Ikke for å kjøpe noe selvsagt, vi skal jo snart flytte og greier. Bare titte om de tilfeldigvis har den siste Inaboken som jeg mangler. (Nr.4)


Trenger hvertfall ingen pynteting.


Spesielt ikke noe med søte kaniner på.


Og jaffal ikke noe som man ikke vet helt hva er engang.


Liten vase? Lysestake? Begge deler? Kanskje blir den ekstra fin med et strøk spraymaling...hmmm...


Har jo så sinnsykt mange vesker fra før, trenger sikkert ikke en til. Selv om den har skikkelig kul fasong og regulerbar rem og verdens deiligste gråfarge.


Trenger ikke flere klær heller. Hvertfall ikke skjørt. Spesielt ikke finskjørt i grått med paljetter på. Som kan passe utrolig fint til den vesken jeg ikke skal ha.


Gullet har hvertfall ikke bruk for mer klær. Hun kan vel fint klare seg uten verdens søteste ballettskjørt?


Selv om hun er utrolig fin i sterk rosa så trenger man ikke kjøpe alle rosa buksene med bling som man ser.


Hun trenger nok ikke nytt seleskjørt i dongeri heller. Selv om det har stjerner både foran og bak og verdens kuleste stjerneknapper.


Nå er det sommer. Men hun har vel et par shorts fra i fjor som passer enda?

Synd at ingen av dem er i sånn skikkelig fiiin grønnfarge, med lommer. hmmm...


Og leker da, det har vi hvertfall nok av!!! Puslespill liksom, med rampete Pippi som lager pannekaker, nei DET trenger vi vel ikke?


Eller en sånn kjempesøt roseduk...

...som passer helt perfekt til brødkurven jeg fant på loppis tidligere i vår. Niks. Ikke bruk for den i det hele tatt!


Å JODA! Så kom jeg jammen blid og fornøyd ut døren med en veldig miljøvennlig handlenettpose halvfull.Og tenk på alle de andre tingene jeg fant og la tilbake. Sparte nok sinnsykt mye penger i dag altså! Fretex har jammen blitt dyrere siste årene, dagens små kupp kostet gjennomsnittlig 23 kroner. Billigste gjenstand 5 kr. Dyreste gjenstand 49 kr.


Noen av tingene som ble handlet i dag skal omsettes på markedet i morgen, så satser på at handelen i dag vil lønne seg. Velkommen til Gatemarked på Finnemannsplass i Sandviken Søndag 5 juni fra kl.12 til kl.16

14 kommentarer:

an-magritt sa...

Du er så flink til å finne FINE ting!
Elsker det skjørtet og veska, de kunne jeg gjerne hatt! Lykke til på markedet i morra. Kos deg masse.

Og du, TAKK for alle fine og gode ord.
Du gleder meg så masse! ♥ ♥ ♥

Mimmi sa...

Hei på deg:)

HiHi...Hva man trenger eller ikke er det store spørsmålet!
Hvis man bare skulle kjøpe det man trengte så hadde kosen blitt borte synes jeg.
Tenk deg å bare gå rundt å kjøpe matvarer da...æsj...men selvfølgelig nødvendig:)

Du finner mange fine søte ting - og med ny bolig så kommer vel lysten til litt fornying også?

Ha en flott lørdagskveld - og søndag:)
MIMMIKLEM:))

Smykkas sa...

Det er ihvertfall mye flott du har fått tak. Ikke alltid like lett å tenke fornuftig når man ramler over fine ting.

Håper du har hatt godt salg.

Klem

Unknown sa...

Kjempe fine ting du har fått ;))

Anne Lise Johnsen sa...

Her var det mye fint!! Jeg kjøper ofte en eller to, eller tre ting for mye... fint at du selger noe videre da, smart :) Masse lykke til med markedet

Marielle Pram sa...

Hei Mie! Takk for at du tittet innom bloggen min og ekstra koselig at du liker den! Når det gjelder teboksen er den et loppefunn fra Sverige - jeg falt umiddebart for den og den er nå vår kaffeboks:) Jeg kommer til å titte innom deg igjen - gleder meg til det! Hilsen Marielle.

Brigg sa...

lykke til på markedet i dag! fint vær:-) fin søndag!

blackenpot sa...

Ikke dumt å handle på Fretex, der er jeg ofte. Du har funnet mye fint, likte særlig godt den lille brikken du kjøpte. Jeg skal innom markedet idag, lykke til med salget!!

Unknown sa...

Heihei!
Så mange fiiine ting du ikke trenger du fant, hihi;))Så mange fine barneklær da...:))
Går ikke an og gå inn på Fretex uten og skulle handle noe vel...

Lykke til på markedet, have fun!

Klem Line

MøbelPøbel sa...

Så mye fint du har funnet! Sånne strutteskjørt hadde 3-åringen gått bananas for:)
Takk for sist<3 Kjempekoselig! Håper vi kan treffes igjen om ikke alt for lenge:)
Lykke til på markedet i dag, sååå heldig med været da!
klem

Sukkertøy for øyet sa...

Hihihi!!
Søte!

...Klart man i k k e skal ha noe..
Så ender man alltid opp med en ting eller.. 6?
*smiler*

Unknown sa...

hihi kult innlegg!
du fant jo mye du ikke skulle ha!
masse flotte klær og!
klem m

You & me sa...

Du har evne til å gjøre selv en liten handletur til en morsom historie. Du handler visst på samme viset som meg... Trenger det jo egentlig ikke, men kjøper likevel. Ser at gullet ditt har lik shorts som gullet mitt. Den rosa med blomst på leggen. Vi får kle dem likt hvis du kommer innom på besøk i sommer.

Annette Thygesen sa...

Du har evne til å gjøre selv en liten handletur til en morsom historie. Du handler visst på samme viset som meg... Trenger det jo egentlig ikke, men kjøper likevel. Ser at gullet ditt har lik shorts som gullet mitt. Den rosa med blomst på leggen. Vi får kle dem likt hvis du kommer innom på besøk i sommer.

Ser jo at det kan være lurt å logge seg på med riktig bruker, så vet du hvem du skal besøke i sommerferien! Klem, Annette