Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

søndag 5. juni 2011

Gatemarkedet er vel overstått

I dag tilbragte jeg søndagen på Gatemarkedet på Finnemannsplass, i Sandviken her i Bergen. Siden jeg ikke har bil måtte jeg finne på litt alternativ transport for det jeg skulle ha med meg, så reservevogna til Gullet ble stappet full av dill og dall.


Mitt lille hjørne av markedet. (Etter endel salg og kunder som hadde rotet godt til utstillingen, jaja!) Jeg delte hjørnet med en liten maurtue, håper ikke noen av kundene fikk med seg noen blindpassasjerer hjem!


Masse buttons fra 80tallet og tidlig 90tall!


Og kofferten med det rare i...også her preget av ivrige kunder som har rotet litt rundt.


Solgte over 30 ting, og handlet selv bare 8 så jeg tjente inn igjen gårsdagens utskeielser på Fretex og vel så det. Herlig! Været var helt fantastisk, det var masse liv og røre på markedet. Jeg fikk ikke sett så mye på de andre utstillerne, men det var mye forskjellig å velge i.

Her er de tingene som fikk bli med meg hjem...
Vakker kjole til Gullet sin Barbiedukke. 5 kr!


Deilige hjemmelagede drops fra Turids naturprodukter. Bringebærdrops og "Dameskrå" som er lignende tyrkisk pepper. 30 kr per pose.


En herlig barnebok om "Pysepus" som er redd for alt men til slutt blir tøff og skifter navn til "Kosepus". Gullet kommer til å elske den! 20 kr.


Noen småting til Skolegutten og meg selv. 15 kr.
Vesle trehesten og det lille søte skrinet med fuglene på skal enten videreselges eller finne sin plass i en fremtidig settekasse.


Den vesle ravnen tror jeg skal bli et smykke etterhvert.


Jeg er ganske rosa etter dagens fantastiske vær, og det var godt å komme hjem etter markedet og bare slappe av litt. Håper dere alle har hatt en deilig helg i det herlige sommerværet og er fulle av energi for å ta fatt på den nye uken.

24 kommentarer:

Monica sa...

Artig med gatemarked da :) Sikkert finfin stemning i det herlige været!
Fine ting du fikk med deg også, stakar Pysepus ser vettskremt ut! Hehe :)
Håper du får ei fin ny uke :) Klemklem

Maias Fabelaktige Verden sa...

Så morro med marked. Hadde jeg bodd i bergen, hadde jeg kommet bort til deg med en kald iste og holdt deg litt med selskap :)

Herlig ting du har fått med deg hjem, den boken så kjempekul ut!

Ønsker deg en nydelig start på uken!
Klem

Anne Lise Johnsen sa...

Så godt at du er fornøyd med dagen, jeg vet det er mye jobb å bare rigge seg opp og ned fra et marked. Kosepus var bare utrolig kjempesøt!!

Nostalgia sa...

Takk for sist ! veldig koselig marked, neste gang blir det nok skostredet om blir besøkt for første gang det også :-) Kjekt at det ble bra salg. Så at det ble ganske så folksomt etterhvert !

Ønsker deg en fin ny uke !

Katrine Helen sa...

Så artig med marked:) Og ser ut som du har hatt et bra salg:)
Fine ting har du fått kjøpt deg også.
Ha en herlig uke!
Klem

mimmi-leone sa...

Så morsomt med gatemarked, kjenner igjen det å bruke vognen som transport for div.
Så mange fine ting du har funnet.

Duse Pasteller sa...

Så bra at det ble vellykket!!
Kom meg desverre ikke av gårde..
Dere var heldige med været!!!:)
Kanskje vi sees i Skostredet neste søndag...?
Klem♥

blackenpot sa...

Veldig hyggelig med gatemarked, og været var strålende. Masse folk. Kjekt at det gikk bra med salget! Ser allerede frem til neste.

Ha en strålende uke.

maritamt sa...

Så kjekt med gatemarked, hadde eg visst om det skulle vi ha gått dit i går :)

Anonym sa...

Så kjekt med gatemarked og at salget gikk bra.
Mye flott du har kjøpt på Fretex, synes også de er blitt dyrere og det samme ser ut til å skje med Gjenbruksbutikken her.
Ønsker deg en fin mandag.
Klem fra Mio

Bekka sa...

Hei :)
Så gøy med sånn marked og så moro å selge så mange ting da!
Mye fint du har fått med deg hjem også.
Kjempekoselig at du vil være med på giveawayen min også :)
Klem fra Bekka

Huldra sa...

Næhh.. Så gøy! Takk for at du sa ifra, for det hadde jeg virkelig ikke sett. Moro! =D

Takk for tipsene om porto også. Har du fått pakke i dag forresten? :)

Smykkas sa...

Høres ut som dette var svært vellykket, og det er godt at sola skinte. I dag er det jo regnvær igjen.

Har du noe spennende igjen etter markedet?

Klem

Misemor sa...

Gratulerer med vel overstått marked. Så fint at du kom fornøyd ut av det!
klem =)

Jenny sa...

Vad trevligt med marknad! Vad många fina saker du hade till salu:)

Klem Jenny

Unknown sa...

Så artig med slike markeder!
Og en ypperlig sjanse til og få vekk litt av det overflødige, hihi;)) Selv om man sikkert alltid kjøper med seg andres "skrot" hjem;))
Slik er det, noens skrot, kan være andres skatter - herlig ♥

Takk for gode ord om tannen min;)
Kanskje jeg bare skal fjerne den, fiiin slankekur;))

Klem Line

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Haha, det var smart å laste opp vogna ;)
Merker det selv, hvis jeg og Lillegutt tar turen til byen uten vogn så blir jeg ganske overlesset med poser ++ hehe.

Så bra at du solgte så mye da!
Klem fra Stine

Pink lady sa...

Hei! Jeg prøvde virkelig å få øye på deg på markedet, men uten hell desverre. Ble noen små kjøp på meg også;) klem til deg.

Skolelyst sa...

Gratulerer, Mie!
Du har vunnet Give Away-en hos Skolelyst. Ditt bidrag til hvordan stimulere barnas leselyst var så bra at jeg ikke var i tvil om at du måtte bli en av vinnerne.
Fint om du sender meg en mail på benolai@hotmail.com med adressen din og om blyantgrepet er til gutt eller jente.
Ha en fin mandag. Hilsen Benedicte

Skolelyst sa...

...og en fin tirsdag:-)

Mira sa...

Tusen takk! Søte ting.
(ville bare si at det er kommet fram;-)

Lurt å bruke vogna til transport!

Ha ein fin tirsdag!

Klem fra meg.

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Marked er alltid spennende, mye skatter å finne der. ♥ Bra at du har solgt over 30 ting da, ikke værst det ! ;) Og mye fine ting du fikk med deg hjem også. Og for en herlig bok, hihi... Og du har fått med deg mange flotte skatter hjem fra Fretex også ser jeg. ♥

Ha en strålende dag videre Mie ! ♥

Klem Anette :)

Unknown sa...

Hei igjen Mie;)
Jeg fikk pakke i posten i dag!!
Og den luktet såååå godt, hihi.
Serviettene og såpen var kjempefine, tuuusen takk!

Klem line

Unknown sa...

Hei, jeg fikk også pakke i posten i dag! Tuuuuusen takk! Vare ekstra sliten da jeg kom hjem, så nå ble jeg ekstra glad også! Tusen takk:-)