Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

tirsdag 21. juni 2011

Små glimt...

...fra den nye leiligheten.

Dette bildet kjøpte jeg på Etsy av The Twitterpated Toad etter å ha sett det omtalt på bloggen I'm with Leia. Er glad i det allerede! Gleder meg til å få ramme på, men det har jeg ikke råd til å kjøpe nå enda.


I dag var det koselig å spise vårt første middagsmåltid sammen her i nye leiligheten som vi skal leie fremover -forhåpentligvis i mange år! Kjøkkenkroken er ikke så veldig koselig enda, ribbet for pynt, men det skal nok bli bra etterhvert ;)


Teboksene med deilig te fra Harneys&Sons, Alessivannkokeren min som jeg elsker og min kjære rosa Steltonkanne var noe av det første som kom på plass. Fatet som står inntil veggen er arv etter min Farmor.


Siden jeg måtte hive opp noen gardiner børstet jeg støv av disse. Hvorfor kjøpte jeg bare en i sin tid? Kunne vel ikke vite da at jeg kom til å trenge to engang...jaja!


Belønning til meg selv etter å ha ordnet og styrt her i dag, montert Hemnes dagseng og fått på plass litt kjøkkenting. Deilig Melkedrøm med bringebær og yoghurt, og koffeinfri vaniljete i koppen. Nam!


Dagens andre store begivenhet var at Skolegutten mistet fortann nr.2! Hurra! Håper at tannfeen har kontanter, sist måtte je...eh..hun skrive et brev isteden. *knis*


Migrenen dunker så i kveld blir det tidlig i seng og håpe den er borte til i morgen!

13 kommentarer:

LilleogMamma sa...

Du kommer til å få det så fiiint :))
Håper, og tror, du kommer til å trives veldig der!! Si fra hvis du trenger noe hjelp! :)

Inger Johanne sa...

Så koselege glimt! Tenker det blir godt å komme i orden, sleppe å pakke ned/pakke opp... God bedring med migrenen din!

Klem

Rødhette sa...

God bedring med migrenen! Mannen min sliter med migrene og kronisk hodepine, og det er noe ordentlig dritt.
Og gratulerer med nytt hjem! Det ordner seg for snille piker. :D

Li/Småtingene sa...

Først må jeg bare få si: Jeg leste nettopp innlegget ditt om Grobu-Mimmi og sitter egentlig litt i sjokk! Hadde litt bloggkontakt med henne en stund; ei kjempedame med masse glede og omsorg!! Vet ikke helt hva jeg skal si - det var så uventet! Takk for at du delte det; selv om jeg ikke kjente henne personlig, kjenner jeg at det går inn på meg...

Tankte jo egentlig å gi en positiv kommentar på den nye leiligheten, da - ser at du har samme Alessi-vannkanne som meg... Men kjenner at det ble litt uviktig akkurat nå... Lykke til med videre utpakking, i alle fall!

Klem

Trollmora sa...

åh mie der kommer du til å få det koselig. Jeg håper virkelig at dere får bo der i mange år. . . I dag har jeg hedret mimmi litt, sånn på min måte. Jeg vant en klut og en håndduk til kjøkkenet hos henne i mai. Jeg pusser jo opp kjøkkenet så jeg hadde akkurat tatt det i bruk da beskjeden kom. I dag var jeg å kjøpte mer av samme sort, men i annen farge så jeg ikke blander dem. Nå kommer jeg alltid til å tenke på mimmi når jeg er på kjøkkenet. . . Jeg tenkte å blogge om det men er litt usikker på om jeg burde. . .

Refleksjon på livsvegen sa...

Gratulere!
så kjekt å begynne å kome på plass :-)
Vonar dokke vil trivast masse..

sommarklem

Maias Fabelaktige Verden sa...

Så koselig det er allerede, dere kommer til å få mange fine stunder der :)

Herlig lillelørdag til deg :)
Maiaklem

Katrine Helen sa...

Artig bilde! Må si meg enig i det som står på det, spesielt nå om sommeren;)

Blir nok enda koseligere når du er kommet skikkelig på plass:)
Kos deg idag og nyt sommerværet:)
klem

MøbelPøbel sa...

Hihi* Artig bilde, med veldig sann tekst;) Likte så godt den ROSA steltonkannen din<3 Jeg har offwhite siden de visstnok ikke solgte duse farger midt på vinteren da jeg har bursdag;)Duger den også..hehe:)
Kos dere i den nye leiligheten, det ser ut som dere holder på å finne dere tilrette:)
Klem

hobbyvimsa sa...

Så godt å høre at dere er på plass,kommer til å bli kjempe koselig her:)

God bedring lurt og ta tidlig kvelden:)Husk tann feen i kveld da hi hi!!

Ha en fin onsdag!!

Klem Linda:)

Hilde sa...

Ja, den orange koppen er en Mummi-kopp, men det er ikke spøkelser som er avbildet, men hattifnatter! Merkelige vesener som bor på Hattifattøya, og som blir elektriske i tordenvær! ;-)

TheaJ sa...

Haha, jeg liker ærligheten - vi har flere bilder som kunne trengt rammer, men det må vente.. Så mye gøy Star Wars ting dere har, jeg tror mannen ønsker seg en slik sovepose, men jeg sier at et sted går grensa! *ler*
Hehe, nei pez-figurene her i hjemmet er nok samboers og veldig gamle..Ønsker deg en fin uke og mye kos i ny leilighet!

Anonym sa...

SÅ fine detaljer - liker særlig godt teboksene -

Håper du er migrenefri i dag!