Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 15. juni 2011

Trøstespising?

Dersom sola skulle finne på å titte frem kan det være godt med noe kaldt å spise, og om sola ikke skinner kan man ty til trøstespising.

Min ubestridte favoritt fra merket Ben&Jerry's er denne herligheten:


ChunkeyMonkey med banansmak, store valnøttbiter og bananformede biter med mørk sjokolade. Den er så skamgod at det er omtrent umulig å stoppe når man først har satt skjeen nedi...altfor lenge siden sist jeg unnet meg en sånn. Meny er stedet hvor jeg får tak i den, mulig at andre også forhandler.


Ikke rart isen blir så god når alle Ben&Jerry's kuene får en god klem hver dag! -ok, det er nok ikke helt sånn da, men det er jo fint å spise en is som er både Fairtrade og Klimanøytral vel? Da snakker vi om å spise is med GOD samvittighet.

Bildene er lånt fra Ben&Jerry's

11 kommentarer:

Mattisheimen sa...

Mmmmm ... Den så god ut. Nå er jeg ikke noen stor is-spiser - selv ikke i finværet som har rådet i nord den siste tida, men DEN isen skulle jeg nok ha greid å få ned.

Ha ei fortsatt flott uke :)

Renate

Duse Pasteller sa...

Den så god ut!!:P
Finnes alltid en god grunn for å spise is;)
JA! Har veldig lyst til å prøve meg i Skostredet på søndag!
Er siste sjanse for meg nå før sommeren.. Reiser nemlig Nordover neste uke, så nå må jeg få ut figer`n å få gjort noe!!;)
Hadde vært gøy om du også skulle da, så er det ikke riktig så skummelt...;)
Vi kan jo høres:)
Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Aldri sett slik eg..
Men såg herleg ut..

Her skin SOLA!!!

torsdagsklem

blackenpot sa...

Takk for tipset, jeg skal jammen prøve!
Ha en strålende dag i solen!

Maias Fabelaktige Verden sa...

I love ben& Jerry! Min favoritt er Phish food!

Ønsker deg en fabelaktig torsdag!
Klemklem

Rebekka sa...

Ja man finner alltids ei unnskyldning for å spise is :o)
Enten er det så varmt eller så er det så dårlig vær at man som du sier.... trøstespiser :o)
Det smaker like godt uansett grunn.

Håper på bedre vær for dere :o)

Helene sa...

Nam, den ser utrolig god ut! Jeg har sett de i butikken, men latt være å spise dem med vilje. De ser rett og slett litt FOR gode ut :)
klem

Katrine Helen sa...

Naaam! Ben&Jerry er den beste isen! Kjedelig at de bare har den på 7elleven eller deli.
Den med brownies er også utrolig god!:)

Lidyll sa...

åh! *sukk*
...der kjente jeg vann i munnen ja....!

*blunkesmil*

Marielle Pram sa...

Takk for koselig hilsen - blir spennende å se hvordan du får det i det nye hjemmet ditt:) Jeg har ikke spist så mye Ben&Jerry´s, men nå skjønner jeg at det er noe jeg burde begynne med! Derimot har jeg dilla på Yoghurtis med Belgisk sjokolade. Ikke fullt så fare trade, men mmmm :)

Huldra sa...

Så rart jeg skulle lese dette akkurat nå.. Snakket med fosterdatteren min i dag om denne typen is, for hun satt og spiste den med sjokoladefiskene i da vi snakket på telefonen. Jeg hadde ikke hørt om denne typen is før, også leser jeg om den her hos deg.. Merkelig. Den høres skummelt god ut, så jeg må vel prøve. Må bare bli sommervær først.. :)

Herlig å se du har fått tak i boken du manglet! =D