Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 11. juni 2011

Bruktfunn

I dag tok jeg farvel med min kjære sofa/sovesofa som jeg har eid siden 2005 Mysinge sovesofa fra IKEA. Det er nok en av de sofaene jeg har vært mest fornøyd med gjennom tidene.(også den et bruktfunn på Finn.no)


I dag ble den altså overlevert til sine nye eiere og "ofret" til fordel for et nytt bruktfunn på Finn.no, en herlig sovesofa med L-fasong. Veldig kjekk å ha når man får gjester siden den kan enkelt gjøres om til dobbeltseng.

Fågelbo heter nye sofaen, nypris på denne var rundt 6000 kroner, jeg fikk kjøpt den for 1500! Den ble finansiert ved salg av gamle sofaen og to madrasser. Veldig greit!


Vi har jo ikke offisielt flyttet inn, men snille husverten lot meg få sette sofaen inn i nye leiligheten i dag selv om vi ikke overtar før i slutten av neste uke.
Det var utrolig kjekt, for sofaen var altså så tung at man skulle trodd den var laget av massiv betong! PUH!!! Hjalp jo ikke at kjøre og -bærehjelp Monica og jeg fikk totalt latterkrampe når vi skulle bære "betong"sofaen ned en dritsmal trapp fra 3 etg. i en bygård. Jeg skrapte for sikkerhets skyld opp hele underarmen min i prosessen, jaja, godt at latterkrampen frigjorde litt endorfiner!


Det skal bli herlig med "skikkelig" sofa, man tilbringer endel tid plantet der og med en litt skranten kropp er det viktig å sitte behagelig. Gleder meg til å montere den og ta den i bruk etter at vi er flyttet.

Superpraktisk med oppbevaring inni sofaen. Greit å gjemme bort feks. puter og pledd nært sofaen.

Visste du forresten at IKEA har en rekke monteringsanvisninger på produktene sine liggende på nett? Klikk her for en alfabetisk oversikt Det er veldig greit når man selger eller kjøper brukte IKEA møbler, så kan man som oftest finne monteringsanvisningen der og printe den ut.

9 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Gratulerer med ny sofa!
Det er så hyggelig at man kan gjøre slike gode kjøp på Finn.

Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Klem Lykkeliten

Katrine Helen sa...

Slitan med ny sofa:) Den var kjempe fin! Et skikkelig kupp:) Vi har en som ligner fra IKEA. Utrolig praktisk!
Ha en fin lørdagskveld:)
Klem

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei søta!
Så fiin den nye sofaen var :) IKEA har så mye bra og det at de har bruksanvisninger på nett er bare toppers.

Jeg ler av det innlegget under her... hihi! Herlig ærlige barn kan være altså!

Jeg håper skrapen du fikk ikke gjorde altfor vondt :)

Ønsker deg en herlig helg!
Klemklem

Nostalgia sa...

Grattis ! Kjempefin og veldig praktisk. Jeg liker godt slike kombimøbler og Finn.no er bare super :-)
Ønsker deg en toppers pinsehelg :-)

Eva Helen sa...

WOW det var en fin sofa og til så billig penge!
Har ikke sett lignene sofa og syns den var kjempe smart!

Klem Fra Eva Helen

Duse Pasteller sa...

Oj! Grattis med ny sofa!!
Blir spennende å flytte inn i ny leilighet!:)
Håper du deler noen bilder med oss da;)
Ha ei fin langhelg!
Klem♥

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt at ny verten er grei..

Sofaen såg veldig praktisk ut..

Ha vakker Pinse!

irina sa...

Deilige med kupp, er det itj det snupp :) Bli så glad i kropp....så jeg vil ta en hopp. Morsomm ja...kan itj nå for det. det er mosomt at andte kan le...Nå skal dumme Irina finn senga...eller vent...ikke vedd bort penga..på akkurat det....derfor tar jeg meg en kopp med te :)
Klem klem klem fra en rar bloggv enn som er løsmiddelskadd !!

Monica sa...

Gratulerer med ny sofa :) Og en sånn fin og GOD sofa! Har ei venninne i Trondheim som har maken, og fikk overnatte på den en gang, den er supergod :) Ble passe overrasket for sovesofaer er jo sjeldent det beste... Men denne er god :)
Lykke til med flyttingen :)
God pinse! Klemklem