Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 9. juni 2011

Kveldssnacks

Jeg får skikkelig dilla på ting med jevne mellomrom, og det siste jeg bare "MÅ" ha sånn av og til er en lett blanding av oliven, fetaost og hvitløk marinert i en deilig olivenolje. Fint mellommåltid og som en liten snacks til kvelden.


Oliven er noe jeg først har begynt å like i godt voksen alder, og jeg leter etter noen skikkelig gode grønne oliven, har i grunnen ikke funnet noen perfekte så langt, så nå slenger jeg en utfordring til dere om å fortelle meg om noen knakende gode noen!

11 kommentarer:

Misemor sa...

Rart dette med smaken, den endrer seg med tiden. Men det er jo bra også det da, så en får smakt på alt det gode. Jeg har dessverre ingen preferanser når det gjelder oliven, jeg spiser alle sorter - tror jeg. ;-)
Misemor (som har en give-away på gang)

Maias Fabelaktige Verden sa...

Jeg elsker oliven, men det har jeg gjort siden jeg var liten og de ble bare enda bedre da jeg fikk de i en dry martini... hihi!

Hvis du har en tyrkerbutikk i nærheten, så selger de ofte i løsvekt og disse er knallgode! Hvis ikke så har Lorentzen noen på glass, som er direkteimportert fra grekenland. Tror de finnes på Meny eller Safari. SKal høre med min kontaktperson i Lorentzen så skal jeg gi deg en lyd.

Takk for herlige linker! Men jeg aner ikke hvordan jeg kjøper ting fra etzy og ebay. Må sette meg inn i det, så dukker det vel opp en hvit rund koffert snart :)

Ønsker deg en koselig torsdagskveld!
Maiaklem

LilleogMamma sa...

Jeg vet ikke om de har den butikken på Kjøttbasaren lenger, men der hadde de sinnsykt gode oliven. Og så på Colonialen da! Nam-nam :))

Og jeg vil også vite hvordan jeg kjøper ting fra ebay... :)

Lykkeliten sa...

Mmmm dette så godt ut!
Jeg har ingen spesielle oliven å anbefale, kjøper oftest i Sverige når jeg er på "harrytur".

I går tok min datter og jeg oss en impulsiv "harrytur" og da kjøpte jeg bl.a. kanelknekkebrød.
DE har jeg dilla på nå!

Klem Lykkleliten

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei søte!
Du er så snill altså. Jeg skal sette meg inn i reglene over helgen og da er jeg stygt redd det kan bli dyrt... hihi!

Det stemmer at Haugengruppen har noen nydelige olivener, men jeg er veldig glad i de fra Lorentzen jeg da. Hvis du er heldig, kanskje min kontaktperson sender deg ett kolli av mine favoritter.. hihi! Hadde ikke vært dumt det ;) Jeg lar høre fra meg over helgen!
Klem

Anne Lise Johnsen sa...

Nam, nam, enig i at dette er supergodt!! Jeg synes de beste oliven og den beste fetaosten er å få kjøpt i "innvandrerbutikker", der kjøper du i løs vekt og kan få smaksprøver :)
Veldig hyggelig at du vil være med på min Give away! Jeg ønsker deg en fortsatt fin fin uke :)

MøbelPøbel sa...

Ja..det er så godt!! Hvis du ikke har smakt dem fra Kjøttbasaren må du løpe å kjøpe! Ingen over, ingen ved siden;)
Klem

Elisabeth sa...

Hei hei!

Beklager, dette kan nok ikke jeg hjelpe deg med! ;-) Er nok ikke så fryktelig glad i noe av det du har i skålen din. Men bra du koser deg! :-)

Hvordan har det gått med leting etter ny leilighet?

Klem fra ELisabeth.

hobbyvimsa sa...

Nam nam..

Herlig med snacks på kvelden:)

Jeg spiser ikke oliven,men er glad i det andre i skålen din:)Og ikke minst elsker jeg skålen:)

Ha en fin helg og pinse:)

Klem Linda;)

Katrine Helen sa...

jeg er ikke blitt voksen nok til å like oliven enda, men knaskje en vakker dag:)
Har du sett på kinsavik f.eks?
klem

Skolelyst sa...

Smakte økologiske sorte oliven i går for første gang. De var små, men utrolig smaksrike.