Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 6. august 2011

Fretexfunn

Om noen lurer på om det fortsatt går an å gjøre kupp på Fretex...


Jepp! Det kan man. Jeg var innom en butikk i Bergen sentrum i dag, og de hadde riktignok mengder av totalt overprisede møbler, men også noen skikkelige godbiter, den som hadde hatt bil og et stort budsjett! Bla. to råtøffe kister hadde de, og mange fine skjenker med utskjæringer som kunne bli helt superfine med et par strøk maling. *sukk* Hadde dessverre ikke med kamera så kunne ikke knipse bilder av tingene.

Selv kunne jeg ikke handle så mye i dag, men et lite kupp ble det. 5 kroner kunne jeg avse selv med mitt pinetrange budsjett for tiden.


Og en slik søt Bambikopp kan man da ikke la stå igjen vel? Trodde knapt mine egne øyne når jeg så prislappen på 5 kr. Måtte saumfare hele koppen fra øverst til nederst og inni og utenpå, på jakt etter sprekker og skår, men neida, helt perfekt! Litt slitt gullkant på toppen, men det betyr ikke noe så lenge den er hel og pen. Og utrolig søt etter min mening.


Og den passer både til høyre og venstrehendte for motivet er det samme på begge sider av koppen ;)


I morgen blir det kanskje Søndagsmarked i Skostredet om været blir fint, om det blir gråvær er det fortsatt nok å ta seg til her hjemme i leiligheten, fortsatt ikke så mye gulvplass her nei, ting tar tid! Men smått om senn skal jeg nok få skikk på sakene her. Savner de 2 store bodene fra forrige leiligheten veldig!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Kupp!
Det er jo originalbambi, skjønneste :)
Klemzzz

Sissel sa...

Søt kopp, godt å se at det fortsatt går an å gjøre noe kupp der. Selv har jeg ikke vært på Fretex på lenge, så det er kanskje påtide med et lite raid...

Håper på å gjøre noen gode kjøp i London neste uke!!

Ha en fortsatt fin helg og lykke til i morgen uansett vær!

Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Supersøt kopp, litt av et kupp. ☺

Trollmora sa...

Det var jammen en søt kopp :) Det er en typis yndlingskopp egentlig :)

Duse Pasteller sa...

Så fin!!!
Blir ikke noe Skostredet på meg i dag...:/
men vi kan jo snakkes på tirsdag, så kanskje vi kan samkjøres en søndag;)
Klem

Mandelhjärta sa...

Ja, koppen var jo riktig søt - og verd 5 kroner! ;) Noen ganger kan man ha flaks og gjøre et kupp.
Jeg var i en bruktbutikk og fant pocketbøker til bra pris i sommer.
God søndag ønskes deg! :)

emblas-kanel sa...

Bambi er jo bare det søteste som finnes. Fem kroner var kjempebillig. Ha en fin søndag.
Klem fra Eva :-)

Fabelaktig (Maia) sa...

Åh så søt den er! Bambikoppen!

Er du fra Arendal?! Vi storkoste oss virkelig der! Vakker by!

Herlig søndag til deg! Vi hopper straks på ferja til Strømstad og da blir det taxfreeshopping før vi vender nesa tilbake til Nesåsen.

Klemklem

Monica sa...

For en skjønn kopp da, et skikkelig kupp :) Superbillig! Var innom en bruktbutikk her nylig, og fant to lysestaker for bare 10 kr. Eller, dvs. jeg trodde de kostet 10 kr men de viste seg å koste bare 1 kr! Så billig at jeg ikke så det engang :)
God søndag :) Klem fra Monica

Li/Småtingene sa...

Nydelig kopp! Et kupp!

:-)

Eple sa...

Nydeligste Bambi. Det er godt å få bekreftet at det fortsatt lar seg gjøre å kuppe på Fretex!! Har følt meg litt naiv de siste gangen jeg har vært på bruktjakt, men nå lyser håpet atter en gang lysegrønt (eller noe slikt) :)

Små og store gleder sa...

Skjønneste koppen jeg har sett på lenge... skulle gitt mye for den :). Har nettopp kjøpt bambi sengetøy til gulljenta. Sender deg en mail snart med et gammelt bildet av oss :). Klem