Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 27. august 2011

Lørdagsloppis


I dag var det loppemarked på studenthuset Kvarteret her i Bergen, og jeg tuslet innom for å se om det var noe spennende å finne. "Moderne" loppemarked er ikke alltid like spennende som de mer gammelmodige loppisene, men det kan gjemme seg noen små gullfunn innimellom.


Hadde litt dårlig tid i dag, men fikk rasket med meg noen småting. Foreksempel to søte vesker. Den gråbrune er fra Indiska (elsker det meste derfra!). Den pudderrosa med et helt nydelig fint innerfor er fra ukjent sted,


minner litt om Accessorize sine vesker, så lurer litt på om det er derfra den kommer opprinnelig.


Fant også søte rosa øredobber.


og et nusselig eplesmykke.


Samt en fin liten turkis skål.


Fine sko med litt bling løfter humøret til topps!


Plukket også med meg noen mørkebrune boots, men de skal få en liten makeover før de vises på bloggen, rart hva litt omsorg og pleie kan gjøre for et par sko...

Og på vei ut så jeg en kjempesøt lysestake som fikk meg til å tenke på julen. Det er tross alt kun 4 måneder til! Designet av Carin Kry til julen 2009. Jeg elsker sopper! Nå er jeg superspent på hva alle mine bloggevenner har funnet på loppis rundtomkring i landet i dag.


Nå skal tekoppen fylles og bloggerunden nytes på denne fine barnefrie lørdagen. I morgen pakker jeg kanskje salgskofferten og stiller meg opp på Søndagsmarkedet i Skostredet for å bli kvitt litt ting og tang. Litt værforbehold må man ta, er ikke så kjekt å stå der om det regner sidelengs. Vel møtt om det er oppholdsvær ;)

13 kommentarer:

Ingvild S L sa...

Åh, den grå var nydelig! Indiska er gull!
Jeg hadde tenkt å ta turen, men ble sittende på Kaffekompaniet i stedet :D

Duse Pasteller sa...

Loppis du altså?! Så gøy!! Lenge siden jeg var nå, men har jo kommet fram til at jeg har litt vel mye allerede...;)
Ble det Skostredet på deg også?
Det ble det altså ikke på meg.. Har ingen planer om det i morgen heller, for det har vel ikke akkurat blitt lovt det beste været... Men kan jo plutselig være at jeg tar meg en tur, om det faller sånn:)
Ha en fin kveld!
Klem:)

designhund sa...

Hei!
Takk for koselig hilsen inne hos meg!
Den grå vesken fra indiska har jeg også,
den passer jo til alt;)
Smart med sånn salgsmarked altså,
håper på et slikt marked her i byen etterhvert:)
klem fra Tone

Fabelaktig (Maia) sa...

Loppis er morro altså :) Jeg har ikke vært på noe særlig loppemarkeder i år, men når jeg ser hva du får med deg, vil jeg gjerne jeg og.


Ha en nydelig helg, du skjønne!
Klem

Hegeslilleboble sa...

Så mye kjekt du har funnet!! Ha en fin dag i dag:)

Smykkas sa...

Hver gang jeg ser hvor mye fint både du og andre finner på loppemarkeder, så tenker jeg at jeg må begynne å gå på loppiser. Men jeg kommer aldri så langt.

Klem

Høytrykk sa...

Så fine ting du har funnet! Jeg har ikke vært på loppis ennå i høst (uff, det er blitt høst... :)), men jeg håper å få kommet på noen snart. I ♥ loppis! :)

Tusen takk for alle de koselige kommentarene du legger igjen hos meg. Det setter jeg stor pris på!

Ha en fin dag!

Eple sa...

Flotte kupp. Jeg gikk glipp av dette... Hadde det ikke på radaren engang... Er det mulig? Jeg må visst omprioritere bruken av helgene mine fremover ;)

Nostalgia sa...

Så søte ting du har funnet :-) Jeg er ike helt "i gang" med loppesesongen enda :-) for en aldeles bedårende vugge du har lagt ut for salg ! Har aldri sett maken ! Tror nok at det kan stemme at den en gang har vært en barnevogn :-)

Ønsker deg en fiiin uke :-)
Klem, Nostaolgia

Spirello sa...

Så mye fint du fant! Lysestaken var utrolig søt. Gleder meg til loppesesongen kommer skikkelig i gang her..det braker vel løs snart, tenker jeg:)

Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Blir så glad:)

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Så mange fine funn!! Og støvlettene over også :)

sisselastrid sa...

Eg likte den lisje turkise skåla veldig godt <3 Det va loppis her og på lørdag - men det vart berre eit par norgesglas...det va ikkje det store utvalget ;) Klem og fortsatt god veke!

Huldra sa...

Som vanlig har du funnet en hel masse lekkert. Stoffet inne i vesken var jo bare nydelig, og støvlettene over her har du gjort en superjobb med. Håper de får bli med på mang en tur. :)

Håper også det går bra med full jobb. Det må jo være en god bonus å kunne få full intekt igjen. Være flink med sengetiden.. ;)