Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 13. august 2011

Loppefeber?

I dag var det endelig loppistid igjen, Gullet og jeg tok oss en tur til en kirke her i Bergen som hadde litt lopper. Det er nok det minste loppemarkedet jeg har vært på, men vi fant jammen noen småtterier der, og til rimelige priser. Kom ikke engang opp i mitt selvpålagte 100 kr. budsjett. (Jubi!)


Herlig sengetøy med PiP til Gullet nå som ho snart skal begynne å bruke stor dyne og pute.


Vi fant en havfruekjole til Barbie, som passet perfekt siden Gullet har en havfrueBarbie fra før, men har en annen Barbiedukke også som nå kan få matchende kjole.


Og kjempesøte "melonskiver", perfekte til lekekjøkkenet til Gullet så ho kan servere melon. De er laget i tre og er nok opprinnelig glassunderlag vil jeg tro.


Siden Gullet er en liten handygirl allerede, helt vill etter verktøy, så kunne vi ikke gå ifra dette fine verktøybeltet. Den andre veska blir nok lagt ut for salg.


Fant også til Gullet en grei rosa fleecebukse fra Reima, herlig turkis kordfløyelbukse og to hvite fleecegensere/jakker som er supre til byttetøy i barnehagen nå som høsten nærmer seg.



Og jammen fant jeg meg en topp fra Indiska med et nydelig fuglemønster. Om jeg blir lei av toppen kan den jo bli putetrekk, duk eller sjal senere!


En svensk glassvase fra Kosta i dus lillafarge og en kjempesøt liten glasskål ble også med hjem.


Messingugla skal selges, retro hyllepapiret likeså, det er dansk og 50cm x 5 meter.


Et lite løvformet messingfat passet så fint til ugla.


Også for salg: rødt retro salt og pepper sett i plast. Man skrur av toppen for å fylle på, veldig praktisk!


Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal beholde eller selge dette kule skrinet for oppbevaring av kortstokker.


En kortstokk med nokså spesielt retromønster på medfølger.



Dette bittelille kruset med røde hjerter på er til salgs.


Vi var innom en bruktbutikk i sentrum etterpå, og der fikk vi brukt opp resten av loppebudsjettet. Så ble Gullet så sliten at vi dro hjem, der viste seg at stakkaren var blitt syk, kjempehøy feber og har nå trolig fått omgangssyken :( Så det var ikke loppefeber tross alt. Er visst bare jeg som er plaget med det her i huset...

8 kommentarer:

Monica sa...

Her har du jo funnet masse flotte ting :) Tydeligvis et lite men bra loppemarked :) Jeg lurte veldig på hva den havfruekjolen kunne være før jeg leste teksten og så neste bilde :) Er jo kjekt av barbiene kan matche! :)
God bedring til gullet :) Og fortsatt god helg! Klem fra Monica

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Takk for så fin kommentar :D Mye MYE fint du har funnet deg i dag, og alt til under 100-lappen!? Fantastisk! hørtes ut som en vellykket tur sett bort i fra at vesla ble syk. Uff det hørtes ikke noe godt ut. Håper det snart går over. God helg videre, smil fra Mumsi

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Her hadde du fått med deg mange skatter..

Syns gullet ble sjuk;(Har en syk gutt her også er vel tiden for litt høst forkjølelser nå:)

Nyt dagen :)

Klem Linda

Smykkas sa...

Jeg må si du er en mester til å finne flotte ting til en veldig rimelig penge.

Min favoritt er kortstokkskrinet.

Klem

Anonym sa...

SÅ mange fine loppefunn, den ugla var jo søt da! :)
Perfekt å spraymale! :)

Vi skal på loppis i dag, blir spennende å se om jeg kommer hjem med noen skatter eller om alt ble tatt i går ;)

KLEM ♥

Marit sa...

Heldige du som har vært på loppis. *Drømme drømme* Herlig Pip sengetøy :)

Fabelaktig (Maia) sa...

Du er virkelig en loppejeger! Jeg er så imponert over alt det fine du finner :)

Jeg sender vesla en stor klem og ønsker om god bedring :) Håper hun er bedre!

Ønsker deg en fabelaktig søndagskveld og en herlig start på uken.

Smil og klem

Villblomsten sa...

Her var mye fint :-)
Og alt dette for under 100,- kr :-)
ett kupp :-)