Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

mandag 15. august 2011

Sorte og gyldne detaljer

Sukkertøy for øyet har en utfordring på gang, så jeg benytter sjansen til å vise frem litt sorte detaljer.


Ser ut som sort og gull er en het kombinasjon hjemme hos oss, opptil flere av de sorte detaljene er i følge med gyldne nyanser.

Gullets sorte påskeegg med gullglitter fra barnehagen er i grunnen helårspynt.


Dette sorte timeglasset med gylden telefon og rosa sand hadde både min Farmor og min Mormor maken til. Mitt er kjøpt hos Snella Bento en av mine favorittbutikker på Epla. Gode minner :)


Denne sorte kjolen er omtrent hundre år gammel, og er arv etter min oldemor.


Det nydelige snittet kommer ikke så godt frem på bildet, men den er helt florlett, og med fine detaljer. Passer meg også helt utmerket, så tydelig at kroppsfasongen ligger i genene!


Nok et gammelt klesplagg, dette er fra Fretex, jeg gikk med den på et julebord med jobben i 2003. Nå er den dessverre krympet i skapet, men jeg elsker den!


I gangen hos oss står skoene til hele familien i en Billy hylle fra Ikea. Endel sorte detaljer der også. Kan man egentlig få for mange sorte sko?


Og til slutt, det lille kjøkkenet til Gullet har også litt sorte detaljer, små kjøkkenredskaper i en maisboks, og kokeplatene som er malt på kommoden som fungerer som komfyr. Her koser hun seg titt og ofte.


Har du noen sorte detaljer å vise frem? Bli med hos Sukkertøy for øyet

9 kommentarer:

Sandra sa...

Så mye fint=) Man kan vel aldri få for mange sorte sko;)

EllenSand sa...

Mye fint i sort. Like veldig godt begge kjolene.
Ellen :)

Barneboden sa...

Hei :-)
Ja - du husker helt rett :-)
Barneboden ligger vedsiden av Dern Grønne Balje :-)
Åpent : tirsdag 11-16 , torsdag 11-18 og fredag 11-16 : Velkommen :-)

sylvia sa...

heisan,
så nydelige detaljer med sort og gull, må ærlig innrømme jeg ikke har så mye av det nå, men lekkert er det,
den gamle kjolen var skjønn,heldig deg som har et sånt arvestykke,
hyggelig innlegg,
å tusen takk for hyggelig besøk hos meg,
klem fra sylvia

Fabelaktig (Maia) sa...

Så mye fint! Elsker hvordan du har skoene på display i gangen :)

Fabelaktig start på uken ønskes deg og dine. Her blir det full fres fram til helgen. Men nå er det blogging og kos, før joggeskoene knytes på og frøkna skal ut å løpe.
Smil og klem

an-magritt sa...

Detaljer i svart er bare så lekkert!
Det gir dybder i helheten.

Takk for så gode ord hos meg.
Du er bare HERLIG!! ♥

Lillekatt sa...

Så masse fint!

Hater når klær krymper i skapet. Dårlig kvalitet rett og slett ;-)

Ha en strålende dag! Skulle gjerne bedt deg på tomatsalat, men du vet - tre tomater blir litt lite, hi hi

Li/Småtingene sa...

Fine sorte detaljer! Sort og gull gir jo litt "glam" til interiøret; kjempestilig!

:-)

Huldra sa...

Sorte sko kan man ikke få for mange av nei, og jeg digger den sorte og hvite kjolen. Knalltøff!
Kos å se alle detaljene dine. :)