Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

søndag 7. august 2011

Sniktitt

I dag har jeg jobbet litt med barnerommet her i leiligheten. Skrivebord og sofa stod på programmet ved siden av å få ryddet plass til diverse leker og få frem litt gulvplass. Det er sannelig en utfordring å få alle lekene til både en snart treårig jente og en åtteårig gutt inn på samme rom og samtidig få det både funksjonelt og oversiktlig.


For å få et rimelig og enkelt skrivebord til Skolegutten brukte jeg bordplaten fra et vanlig Lack stuebord fra Ikea som jeg først festet et ben til på siden inntil veggen. (kunne også festet det med vinkler til veggen, men jeg ville ha muligheten til å flytte skrivebordet og hyllen senere om nødvendig) Så festet jeg andre siden av bordplaten til en Expedithylle med 2 små vinkler.


Simsalabim så har han et sted å gjøre lekser eller bygge lego. Kostnad: kun litt svette og slitne hender. Irriterte meg litt at bordet og hyllen ikke er i flukt pga høyden på bordbenet, men det er en midlertidig løsning så pytt pytt!


1 stor og 2 litt mindre madrasser som jeg ikke har hatt noe sted å gjøre av har vært et stressmoment i dette rommet, men så fikk jeg en idé etter å ha sett et bilde på Emmeline sin blogg av noen gjestemadrasser stablet oppå hverandre. Så jeg la den største madrassen på gulvet, satte den ene av de mindre madrassene oppå den største helt inntil veggen, og la så den andre av de mindre madrassene oppå den store slik at den inntil veggen fungerer som ryggen til sofaen. Kastet over et sengeteppe og ta-daa, stor og god sofa som enkelt kan gjøres om til seng eller gjesteseng.


Ellers i dag så har jeg flyttet rundt på hyller og ting i gangen og på det andre soverommet, men det er ikke spesielt bloggbart enda, så det blir nok en stund til dere får se noe av det. Bare å vente i spenning ;)

10 kommentarer:

Små og store gleder sa...

Så tøft og stilig guttekrok på rommet. Her blir det fint å gjøre lekser :).

Anonym sa...

Så flink du er !
Men du ? Gjør sønnen din virkelig lekser på rommet ?
Jeg hadde også alltid leksepult til mine barn , men de satt for det meste ved kjøkkenbordet.
Lurt med madrassene. Jeg vil anbefale at du med tiden får tak i noe så du får dem opp fra gulvet ellers vil de slå seg. Vi brukte en sengebunn fra Ikea. Bare et tips. Gleder meg til å se mer fra leiligheten.
KLem fra Ingunn:)

Unknown sa...

Smart og koselig:)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Ja det hender faktisk rett som det er at han gjør lekser på rommet ;) Sånn er det når en litt plagsom lillesøster forstyrrer hele tiden, spiser viskelær og stjeler fargeblyanter, hehe.
Enig med at madrassene trenger underlag om de skulle ligget der lenge, men det er bare en midlertidig løsning :) Hadde nok tatt turen bort til byggeplassen ved siden av her og fått meg noen paller da ;D -har en Hemnes seng som skal inn der når jeg har fått tak i køyeseng til det andre soverommet :)

Eva Helen sa...

Heiii!

Så smart å bruke bordet til skrivebord.Det var veldig kreativt laget og fint ble det også.

Tusen takk for kommentaren hos meg.
Ha en strålene dag
Klem Fra Eva Helen

Marielle Pram sa...

For ei driftig dame du er! Nå er jeg sikker på at gutten din gjør lekser med glede (og selvfølgelig helt frivillig), når skolen starter opp igjen;) Takk for kommentarene på siden min - setter stor pris på det.Hilsen Marielle.

Misemor sa...

Dette ble et flott rom ja. Suksess!!! =)

Fabelaktig (Maia) sa...

Du imponerer meg stadig! Hva du kan og hva du får til?! You're my hero!

Det var stilig! Barna er heldig som har deg :)

Ønsker deg en herlig start på uken og en fabelaktig uke videre. Her blir det noen hektiske jobbdager, men det er bare gøy!

Klemklem

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flink du er :-)

Unknown sa...

Så flink du er og utnytte plassen og gjøre det koselig for barna ♥

Klem Line