Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 31. august 2011

Ny hverdag...

Sommeren er over og en epoke er over, i dag var siste dag med 20% permisjon og 80% jobb, fra og med i morgen, første september, begynner jeg i full jobb igjen. 100%.


Dørmatten kan kjøpes hos Sofies Villa


Det blir nok litt av en overgang når man er vant til litt "sene" morgener og å gå hjem fra jobb på tidlig ettermiddag, men skal bli VELDIG godt å ha en full inntekt igjen. Man merker det godt etter et helt år først med ulønnet permisjon og så 20% permisjon i ett år etterpå. Så nå er jeg klar til innsats. Må bare lære meg å legge meg litt tidligere om kveldene, et evig problem!

14 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Lykke til!
Litt overgang er det, saknar litt fridagen min..
Men hadde ofte haudeverk når eg var fri fordi eg tenkte på alt som skulle vore gjort.. Gjekk frå 80 til 100% 1.april.

Nattaklem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det blir nya rutiner, nya tider och att skapa förutsättningar för att allt ska fungera igen fast med nya ramar. Att tala om för kroppen att den är trött ett par timmar tidigare på kvällen är inte lätt;-)

Ganska jobbig text på mattan...det borde stå "Good morning, take ten deep breath"

Lycka till nu med att arbeta full tid!
Kram,
Regina

Fabelaktig (Maia) sa...

Det går nok bra :) Er bare hardt i starten!

Lykke til!

Stor klem

Pink lady sa...

Lykke til! Det blir ny hverdag for oss begge fra i morgen av. Jeg er så heldig at jeg får mindre reisetid til jobb og inkludert lunch så jeg ser for meg litt mer behagelige dager i forhold til arbeidstid!

Klem Pink lady

Monica sa...

Håper det gikk fint å starte opp i morges da! :) Er jo en grei dag å starte opp for fullt igjen, så nært helgen :)
Klem fra Monica

Li/Småtingene sa...

Lykke til med den nye hverdagen! Jobbet selv 80% ett år, for noen år siden. Må si det var veldig deilig å ha den ene dagen fri... ;-) Men sånt har man jo ikke råd til i evigheter, så da er det bare å brette opp ermene ;-)

Kjenner til det kveldsproblemet, forresten... Kanskje på tide å gå og legge seg? Hihi...

Natta - og god helg!

:-)

Smykkas sa...

Alt er en overgang, sa reven, da han ble flådd. Håper du tar spøken.

Å komme seg i seng er ikke enkelt. Her passerer klokka som regel midnatt (og kanskje mer) før jeg kryper under dynes.

Lykke til med hundreprosenten.

Klem

Unknown sa...

Flink du som alltid :)
Så denne ser du på vei ut eller på vei inn?
Artig :)

MissMette sa...

Lykket til med den nye hverdagen :)
Kommer nok til å gå greit tenker
jeg, og sikkert kjekt med full
lønn igjen :) Kommer meg aldri i
seng jeg heller før langt på kveld ;)
Meldt meg på din giveaway, og la ut
en link på bloggen min. Denne hadde
gått meg hus forbi, bra at jeg tok
meg en titt nedover her hos deg i
dag :) Ønsker deg en flott helg,
klem fra Mette

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei snupp!
Jeg kommer til bergen 14-16 september i forbindelse med jobb, men jeg har tid på kveldene? Ville du møtt meg over en kaffe eller noe?

Jeg bor på Hotel Edvard Grieg i sentrum.

Hadde vært innmari koselig å treffe deg da :)

Klem

Sandra sa...

Vanskelig å legge seg tidlig:P Men finner man motivasjonen en plass så får man det til ;)

Anonym sa...

Hej Mie!
Hoppas det gått bra att jobba 100% och att du kommer i säng i tid på kvällarna:)

Ha en trevlig vecka!

Klem Jenny/hemma på Kråkered

Baby Dust sa...

så på den matta igår, synes den er så kul :)

Lidyll sa...

Hei du!*smile*
...først vil jeg bare takke deg for at du er en så blid solstråle inne hos meg-alltid så hyggelig!*smile*

...og du, dette her kjenner jeg meg igjen i gitt..Jeg er sikker på at det går helt fint jeg...tilogmed det å legge seg tidlig og stå opp tidlig kommer nok i orden etterhvert*smile*

...selv må jeg nok innrømme, at jeg ikke alltid klarer krabbe til køys når jeg egentlig må...er så ofte kreativiteten kommer på kvelden..og har visst en tendens til å bli revet med, i følge samboeren...*ler**hihi*

Kul matte!
...og en fin påminnelse, for jeg trenger virkelig en dørmatte her....!

Flott kveld til deg!
Klem klem