Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

mandag 1. august 2011

Feilslått avling


Søndagen bevilget jeg meg en deilig fridag, jeg dro til byen for å slappe av og kose meg, og når jeg gikk av bussen så var noe av det første som møtte meg blomsterhavet ved Den Blå Steinen. Lys, lykter, kort, blomster og en evigvarende strøm av mennesker. Tårene presset på, det var sterkt og det kom litt brått på meg i et øyeblikk hvor jeg for en gangs skyld hadde tatt pause i tankene fra det forferdelige.

Jeg vandret litt rundt i byen, besøkte et lite loppis, koste meg med god mat og drikke på en liten kafe i Skostredet, og der skrev jeg dette lille diktet, som for meg oppsummerer det som hendte den 22 juli 2011. Ord er mektige, de kan såre og de kan lege. For meg er det mye god terapi i å skrive, så det blir min måte å minnes på. Jeg satt lenge på en annen kafé rett ved Den Blå Steinen og betraktet alle menneskene som stoppet opp der. Alle aldre, alle farger, noen gående, noen rullende. Ingen uberørte.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt vackra och starka ord min vän <3 /Giovanna

Anonym sa...

Vakre og sanne ord.
La denne verdigheten vedvare !
Stor klem fra Ingunn:)

Sissel sa...

Så sant, så sant.. Fine ord du har skrevet, fint å sette ord på tanker i slike stunder.

Ha en fin kveld!

Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Å Mie!
Så innhaldsrikt eit lite dikt kan vere!!

klem

ps: Så glad på dine vegne at du er kome i hus :-)

an-magritt sa...

Mie, så vakkert!! ♥

Britt sa...

Godt sagt!

Fabelaktig (Maia) sa...

Vakkert skrevet!

Ønsker deg en herlig tirsdag! Her skinner solen og en iskaffe er allerede drukket :)

Nyt tirsdagen!
Klemklem

bentetove sa...

Så flott skrevet!
Det er godt å kunne sette tankene ned i ord!

Trollmora sa...

Åh... dette var fine ord vennen!