Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

tirsdag 2. august 2011

Test av skolesekk fra -nille

Jeg var så heldig å være en av de 40 bloggerne som ble valgt ut til å teste -nille sine nye skolesekker. Skolegutten begynner i 3 klasse nå i august, og førsteklasse ryggsekken var begynt å bli litt slitt, så ny sekk var på lista over ting han trengte til skolestart.


Skolegutten var veldig begeistret for blåfargen, siden det er hans favorittfarge, ikke så fornøyd med fotballene, siden han ikke selv går på fotball, men som han konkluderte med etter hvert; "jaja, jeg liker jo å se fotball på TV". Jeg er selv heller ikke så begeistret for slike mønstre på alt mulig, så kunne selv også tenkt meg at sekken bare var nøytral uten noe dill.


Noe av det både mor og sønn likte godt med sekken var at den var lett å ha på seg, den andre skolesekken han hadde var ganske tung selv uten bøker og niste inni, men denne var veldig behagelig, og kjempegod å ha på seg ifølge han som bruker den. Stroppene var myke inntil halsen, det har vært et tilbakvendende problem både med barnehagesekker og andre sekker at de gnager på halsen, men -nille sin sekk var myk innerst.

Klipsene på stroppene var greie å få på og av, dette er litt viktig da tredjeklassingen helst ikke vil ha hjelp, men klare sånt selv. -og et pluss for eget rom med plass til nøkkel når man etterhvert skal kunne låse seg inn hjemme selv.


Det var også fint med god plass til drikkeflaske utenpå siden av sekken så den ikke trenger å være inni sammen med bøker og niste, så stort pluss for det.

Alt i alt så må jeg si at både Skolegutten og jeg er veldig godt fornøyd så langt, vi skal fortsette å bruke den når skolen starter så får vi se om den også blir god å bruke med skolesakene oppi.

Her kan du lese mer om kampanjen: http://blogg.nille.no/2011/07/nille-sker-40-bloggere-til-testing-av.html

1 kommentar:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så fint med ny sekk!

PS: eg linka til deg i dag..