Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

tirsdag 16. august 2011

Kaniner i fleng

Det er en kjent sak at kaniner fort går fra to til flere, og sånn er det blitt her i heimen også.


Først kom den vesle kaninen Kokkos, heklet med kjærlighet av Lille Hottentott. Bittelille sølvhjerteringen med rød sten er et Fretexkjøp som dukket frem under flyttingen.


En liten runde med pussekluten så ble ringen blank og fin som ny, i påvente av at fingrene til Gullet blir store nok til å passe den.


Og snakker om ringer, den andre kaninen har jeg vist før, min egen ring med kanin i hatt, en liten magisk humørspreder.


Siste tilskudd er en gammel sparebøsse kjøpt på bruktbutikken Mamilla på Danmarksplass, den fant jeg tidlig i vår på en tikronershylle. Den var skitten og trengte en liten makeover. Det var ekte gammel kaninpels på hodet og haletippen, skikkelig ekkelt!!! Fjernet den, og tok også bort et slags garnnøste som den holdt på ene poten, det var ødelagt og passet ikke til resten av den fine kaninen.


Men den var hel og pen etter litt kjærlig renovering, så nå stråler den med sitt blide fjes, tror nok den er glad for å bli reddet frem fra den mørke kroken den stod i. Elsker den!

13 kommentarer:

motionocean sa...

Awww, søøøte kaninenen!

hobbyvimsa sa...

Søte kaniner..Digger den ringen har ikke sett slike før:)

Herlige sorte detaljer under her..

Lykke til:)

Nyt dagen:)

Klem linda;)

Misemor sa...

Kaniner ER søte! Så det er ikke rart de formerer seg når de først er kommet i hus. Lykke til!
Klem =)

Trollmora sa...

Så søte kaniner da :)
Lykke til i min giveaway du enestående mor :) hihi... leste på profilen din sjø og husker jeg leste det i en bok "fra barnemunn" engang på 90-tallet også :) Enestående... :) Fantastisk :)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Må bare presisere at jeg ikke har noen egenprodusert kanin på gang altså, siden flere skriver "lykke til", hehe. Ser at det muligens kunne misforstås :D Er fortsatt "enestående" mor til kun 2 søtnoser *♥*

Mie fra Mies Mirakler sa...

og PS! dersom alle mente "Lykke til med å fylle opp sparebøssen" så takker jeg for det, håper den blir full av mynt som kan øremerkes innkjøp av nye små kaniner til heimen. ;D *♥*

Smykkas sa...

Dette med formering er jo virkelig kanninens kjennetegn. De er riktig herlige de du viser, og det blir nok stas med hjerteringen når så langt kommer.

Klem

Unknown sa...

Så skjønn den var ♥
Klem line

Marit sa...

Heisann. Du lurte litt på den trappekrakken min. Jeg har ikke noe eget innlegg om den. Er en stund siden jeg fikset den. Før bloggingen :) Det er en vanlig Ikea krakk som jeg har malt i litt restmaling fra kjøkkenet + at jeg fant noen sjablonger på Panduro som jeg frisket opp med. Venter spent på dine krakker :)

Li/Småtingene sa...

Det er mange dyr å se i blogglandia; men få kaniner i grunnen. Og hvorfor det? Disse var jo bare superskjønne! Så fint at du så potensialet i den skitne kaninen, og tok deg tid til å fixe den opp! De fleste hadde nok bare gått forbi... Men så ble den jo en liten søt skatt!

:-)

Anne Lise Johnsen sa...

Kaniner er søte, og dine var kjempesøte! :)

Fabelaktig (Maia) sa...

Kaninene dine er jo såå søte :) Herlighet!

Jeg er ikke noe supersprek av meg altså, jeg må løpe hver dag for å holde prolapsen i ryggen min unna :) Også er det litt terapi og løpe da... Så du må ikke tro at jeg er fanatisk!

Jeg har vært på stoff&stil i dag og skal igang med prosjekt spisestuestoler. Får håpe det blir bra :)

Fabelaktig tirsdagskveld til deg!
Klemklem

Brigg sa...

søte kaniner og fantastisk ring!! ha en god og fuin kveld