Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

mandag 7. februar 2011

Award og PIF/GDV


Jeg har nylig fått en AWARD fra Li med bloggen Småtingene, "Stylish blogger award"! Selvsagt begynner jeg med å takke ydmykt for awarden! Alltid helt superdeilig å bli satt pris på og få positiv omtale. Klem til deg Li! ♥



Jeg skal fortelle 7 ting om meg selv og gi den videre til hele 15 stykker! NB!Presiserer at å ta imot awarden og gi den videre er helt frivillig, noen reserverer seg mot awarder og det har jeg full respekt for, men det er jo kjekt å benytte denne anledningen til å si noe fint om noen av de mange fantastiske bloggene der ute! Og noen av de har sikkert fått den fra før også, så pytt pytt!

Før jeg røper hvem jeg vil gi awarden videre til skal jeg altså fortelle hele 7 mer eller mindre interessante fakta om meg selv!

1) Jeg har ikke bil og ikke sertifikat. Noen skjønner ikke at det går an når man er alene med 2 små som går på skole og i barnehage og når en selv er i jobb, men joda! Riktignok må jeg jobbe 80% fordi tiden ikke strekker til ellers, men sånn er det bare. Jeg går mye, tar bussen og skeier ut med taxi en gang i blandt. Man kan ta mye buss og taxi for det en bil koster i løpet av et år ;)

2) Min nærmeste familie bor i Ålesundsdistriktet, i Arendal og i Oslo. Skulle ønske jeg bodde nærmere, men siden mine barn sine fedre bor her i Bergen så er jeg stuck her. -så heldigvis trives jeg godt i Bergen ;)

3) Jeg har ingen planer om å finne meg en mann. Mange tror at løsningen på alle mine problemer er at jeg skal "finne meg noen". Hvis jeg skulle funnet noen til å øke livskvaliteten min, skulle jeg mye heller funnet meg en hushjelp! hihi!

4) Jeg drømmer om å bo i Australia, og var i gang med å planlegge en tur dit når jeg uventet ble mor for første gang. Nå tenker jeg at drømmen får vente til barna har flyttet hjemmefra. Men kanskje en ferietur dit i mellomtiden, får vel vente til disse ville syklonene gir seg da!

5) Hvis jeg kunne gjort akkurat det jeg ville uten å tenke på økonomi eller andre enn meg selv, skulle jeg bare skrevet bøker og reist masse rundtomkring i hele verden.

6) Jeg snakker aldri i telefonen privat uten at det er helt nødvendig. Jeg sender SMS eller mail. Etter over 10 år med telefonen som primæroppgave i jobben frister det overhodet ikke å tyte i telefonen når arbeidsdagen er over. Før i tiden kunne jeg snakke i timesvis på telefonen. Blahblahblah... hihi!

7) Blogging er virkelig den beste hobbyen jeg har hatt noensinne. Det er kjempegøy å skrive blogg, det er givende å få tilbakemeldinger, det er inspirerende og fantastisk artig å lese andres blogger, bli "kjent" med masse herlige mennesker og få et innblikk i hva dere er opptatt av alle sammen. Lenge leve Bloggeland!

Og så mine utvalgte 15! I helt tilfeldig rekkefølge:

1) Bare Mio Hun har en nydelig blogg og er utrolig flink til å kommentere innlegg hos andre, helt imponert jeg!
2) Romantisk Retro - jeg er rett og slett avhengig av denne bloggen, det er kiling i magen hver gang det er et nytt innlegg.
3) Prydelig - Må ha den bare MÅ ha den! Og vil ha nytt Prydelignummer!!!
4) Sukkertøy for øyet -Så utrolig SØT, drømmer meg bort hos henne *sukk*
5) Eple -Jeg ler og ler så tårene spretter, dama er knallvittig!
6) Kreativ Impulsiv -Gode kreative tips, humor, og enestående mor ;)
7) Huldras liv og leven -Ho tar de fineste bilder, skriver knallbra og er ei godjente med dybde.
8) Fryd & Glede - Alltid positiv, blir i godt humør av å lese bloggen hennes.
9) Grobu-Mimmi - Utrolig snill og også veldig morsom, filletante til ungene ;)
10) Hverdagsperler -Hun er så flink til å kommentere, og har så allsidige innlegg på bloggen sin.
11) Blomster i livets hage Virkelig en SOLstråle ;)
12) Franske Drømmer -Ja ho er bare god! og bloggen er helt herlig!
13) Thoras Verden -En ganske ny blogg som fortjener mange følgere, dama er så snill, og veldig flink, ser frem til mange innlegg om det hun tryller frem.
14) Små og store gleder -En venninne av meg som er flink til å sy og har koselige innlegg om sin hverdag.
15) En tid for butikk -Ny fin bloggbutikk som fortjener flere følgere og besøk :)

Som nevnt over, det er FRIVILLIG å ta med seg awarden og tilhørende forpliktelser, du kan velge å bare nyte hederen og omtalen her på bloggen ;)

Ellers så er jeg godt i gang med min PIF eller GDV! Har fått to deltakere, Thora fra Thoras Verden og Kine fra Livet på Kvasseberget, så trenger kun én til. Blir det deg?

Hvis DU vil være med på min aller første PAY IT FORWARD! eller "GI DET VIDERE" må du kommentere dette innlegget og si at du har lyst til å være med.
Det foregår slik at jeg sender en hemmelig gave til tre stykker, som igjen skal sende gave videre til tre nye fra sin blogg etc. Gavene skal helst være hjemmelaget, om de ikke er det, så skal kjøpegaven ikke koste mer enn max 100 kr. -og de skal være hemmelige til mottageren får den. Selv har jeg meldt meg på hele 4 PIF's her i bloggverden og har ikke mottatt gave fra noen av dem enda, venter fortsatt i spenning! Det kan visstnok ta inntil ett år, så innen oktober 2011 bør den første gaven være i hus hos meg, hihi!

NB! Satser på å sende ut mine 3 PIF gaver sammen med premiene fra Nyttårsgavedrysset og Februargratislotteriet som sendes ut i midten av denne måneden. Takk for tålmodigheten alle sammen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Mie.
Gratulerer så mye med award.
Den er velfortjent. Du har en veldig fin blogg
som inneholder litt av hvert og som det er kjekt å lese.
Jeg ser at du gir den videre til meg , blant andre.
Først må jeg si at det du skrev om bloggen min gjorde meg veldig glad.
For da har jeg fått til å lage den bloggen jeg hadde bestemt meg for.
Tusen , tusen takk.
Jeg har funnet ut at det tar veldig mye tid å svare på utfordringene
og sende awarder videre , så jeg har latt bloggen min bli awardfri.
Men igjen , jeg er takknemlig og ser at jeg er i godt selskap med mange blogger jeg selv liker veldig godt.
Forøvrig var det veldig kjekt å lese om deg . Har selv vært alene med barn og uten bil , så jeg vet at det går , men der ER slitsomt.
Ha en riktig god natt.
Klem fra Ingunn :-)

Helene sa...

Hei Mie.
Dette med "pay it forward" hørtes kjempespennende ut, og om du ikke allerede har fått noen andre til å bli med, stiller jeg gjerne opp. Dette kommer nok til å bli tidenes prosjekt, og jeg synes det er kjempekult av deg og starte det. Dette er noe som kan spre seg fort og spre mye glede her i verden.
Ha en fin kveld videre! :)

Klem fra Helene

Anonym sa...

Hei Mie,
Gratulerer med velfortjent award.
Synes du har en kjempefin blogg.
Tusen takk for at du vil gi den videre til meg og så fint du skriver om bloggen min.
Setter stor pris på det.
Jeg har valgt å ha en awardfri blogg nå, fordi
jeg synes det er så vanskelig å følge dem opp og ikke minst velge ut andre å sende dem til.
Ønsker deg en fin tirsdag.
Klem fra Mio

Franske drømmer sa...

Åå, skjønna, har jeg fått awarden av deg også?
TUSEN HJERTELIG TAKK!! Så koselig- det betyr masse for meg! :)) GODINGEN!!

Nei, det er ikke lett å komme på interessante ting å skrive om seg selv, men det er jo litt morsomt også ;)
Føler jo at man gjerne blir bedre kjent med sine medbloggere på en helt annen måte :)
Og det er kjekt! ;)

Hihi, når barna dine blir store, og du gjør australier av deg, så kommer jeg på besøk ;) Uansett om det er greit eller ikke :p hehe!

Ønsker deg en herlig tirsdag, vennen!
NYT DAGEN!!

Klemmer

Elisabeth sa...

Hei Mie!

Tusen takk for FLOTT award! Setter stor pris på den og deg! Du lyser opp verden her inne med alle dine fine innlegg og gavedryss. Skal se om jeg kan få svart på awarden i morgen, må bare tenke ut noen ting om med selv først, hehe...

Ellers så må jeg bare si at jeg synes du er en TØFF dame, du ordner opp selv og stiller opp for barna dine! Synes det er imponerende at du klarer deg uten bil, uten at det hemmer deg! Stå på videre!

Klem fra Elisabeth.

Eple sa...

Gratulerer med awarden- og tusen hjertelig takk for at du ga den videre til meg!! Det var kjempefint å lese "begrunnelsen" din for det :) Jeg blir så glad for å høre slikt- takk igjen!

Jeg har ikke noen bestemt policy på awarder, jeg blir bare veldig glad- men jeg er kanskje ikke alltid like flink til å ta imot dem, og sende dem videre... Har de beste intensjoner nå, men om du etter en tid savner en oppfølging fra meg så ikke tolk det som manglende takknemlighet..Ok? Bare sløvhet, dessverre ;)TUUUSEN takk :D

Det var veldig kjekt å lese mer om deg. Vi har ikke bil, og jeg har heller ikke sertifikatet, og det er likevel gode dager ;) Og, i likehet med deg, så ville jeg virkelig ha likt å kunne bruke tiden min til å skrive bøker og å reise. DET hadde vært noe, ja!

God dag videre til deg, snilling! :)

Små og store gleder sa...

Tusen tusen takk for awarden. Setter stor pris på den. Du er helt fantastisk med bloggen din og alt du klarer å følge opp og få til i hverdagen din. Du er helt Unik :). For tiden er det litt for mye på programmet her og det vedvarer en del uker fremover. Kalenderen viser liten fritid og egentid. Jeg takker igjen for awarden, men må la den ligge litt.
Det er jo torsdag i dag og snart helg. Helgen min skal tilbringes på Hovden. Ønsker deg og dine en riktig god helg!. Klem H.