Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

søndag 6. februar 2011

Glem tigerlilje...


Hva med en leopardorkidé?



Åpent hus hadde et fabelaktig innlegg om å ta en nærmere titt på blomster og se på de fantastiske detaljene, og jeg som ikke har en blomst i hus var så heldig at jeg fikk en nydelig hvit orkidé av en venninne i helgen. Snille Berit! ♥

Så når jeg fotograferte blomsten med mitt crappy digitalkamera fra 2005 med 4 mp, klarte jeg sånn nogenlunde å få et (uskarpt) nærbilde av det som minner om et leopardhode. :D Men, blomsten er jo ganske fin på litt avstand også, ikke sant?



En virkelig smakfull te er aldri å forakte, og denne godbiten fikk jeg av en venninne som har en musikermann som farter rundtomkring, foreksempel i India! Stas å få gaver som er medbragt helt fra andre kanter av verden, bare navnet på teen er jo vakkert, Taj Mahal. Slike venner er gode å ha ♥


Jeg har fått mange fine gaver etter at jeg begynte å blogge, og i dag har jeg tenkt å vise frem noen av de tingene jeg fikk i desember, januar og så langt i februar.

Jeg var så heldig å vinne to ganger i Maligimas julekalender, julestrømpen jeg fikk har jeg blogget om før, og den andre og kanskje aller fineste gaven i hele julekalenderen var et bilde laget av Annette Mangseth med merket Carambatack. Når konvolutten kom i posten var det ikke vanskelig å se at det var sendt av en kreativ sjel...


Selvet bildet elsker jeg, det er vakkert og lekent, og det minner meg om datteren min.
Men gavedrysset endte ikke med dette. Grobu-Mimmi var så søt å sende meg en koselig førjulspakke bare fordi jeg hadde prøvd å hjelpe henne med å linke på bloggen, og barna mine har også fått hver sin pakke i posten fra henne, et gøyalt blad til Skolegutten og en søt liten sparegris til Gullet. Snille "Tante" Mimmi! ♥


Om du ikke har tatt en titt i bloggbutikken til Mimmi&Kali, anbefaler jeg at du stikker innom, selv fant jeg dette nydelige lille fatet, perfekt til "dagens" øredobber, ring og smykker.

Bildet er tyvlånt fra Mimmi, satser på at hun tilgir det!

Enda er det mer! Jeg vant en novemberdiktutfordring hos Sigrid med bloggen "Refleksjon på livsvegen". Får vel skrive vinnerdiktet her også *litt flaut*

November er et hvilested imellom høst og jul.
Vi prøvesmaker julebrus og den er ganske kul!
Nå ligger høsten bak oss, med vind og fuktig regn.
Snart kommer snøen hvit og fin, det er et vintertegn!
November, gode hvilested, du er så god å ha!
En kakemann på forskudd, gjør november ekstra glad!


Det ble knotet ned i all hast, mest for moro skyld, så det at jeg ble trukket ut gikk nok mer på pur flaks enn på høyverdig poesifaktor. Beklager alle poeter der ute!

I premie fikk jeg en kjempesøt engel, noen fine juleklistremerker, og noen knallfine skjeer fra Rice. Tusen hjertelig takk Sigrid! ♥


Jeg sendte selv ut endel gaver i fjor, og jeg hadde noen perler til overs som ikke var helt min stil, så de sendte jeg til Smykkas så hun kunne skape noe nytt og fint av de. Det var i utgangspunktet ikke noen byttehandel, men snille Smykkas sendte meg en hel liten engleskare i retur, siden jeg hadde nevnt at jeg elsker englebokmerkene hennes, de er jo bare helt utrolig søte da!


Bokmerkene, et i blått og grønt og et i rosa, passer perfekt for å symbolisere mine to søte små, så foreløbig henger de til pynt på bildet av de to. Vakre englene! ♥

Det er ikke lenge siden den siste gaven kom i posten, et aldeles nydelig sjal hjemmelaget av Thora med den ferske bloggen Thoras Verden.


Sammen med sjalet var et nydelig kort med gode ord som varmet minst like godt som selve sjalet! Veldig kjekt å bli satt pris på.


Jeg fikk velge selv om jeg ville beholde det eller gi det bort, og det ble til at jeg gav det bort i februargratislotteriet mitt, det er jo så kjekt å gi bort gaver! Så tusen takk til Thora! ♥

I går fikk jeg en AWARD fra Li med bloggen Småtingene, "Stylish blogger award"!


Jeg skal fortelle 7 ting om meg selv og gi den videre til hele 15 stykker, så denne må jeg komme tilbake til i et senere innlegg, foreløbig nøyer jeg meg med å takke for awarden! Alltid helt superdeilig å bli satt pris på og få positiv omtale. Klem til deg Li! ♥

Siden jeg har fått så mye fint, er det vel på tide å gi bort noe selv igjen snart? Hvis DU vil være med på min aller første PAY IT FORWARD! eller "GI DET VIDERE" må du kommentere dette innlegget og si at du har lyst til å være med.
Det foregår slik at jeg sender en hemmelig gave til tre stykker, som igjen skal sende gave videre til tre nye fra sin blogg etc. Gavene skal helst være hjemmelaget, om de ikke er det, så skal kjøpegaven ikke koste mer enn max 100 kr. -og de skal være hemmelige til mottageren får den. Selv har jeg meldt meg på hele 3 PIF's her i bloggverden og ikke mottatt gave fra noen av dem enda, venter fortsatt i spenning!


NB! Premiene fra Nyttårsgavedrysset og Februargratislotteriet sendes ut samlet i midten av denne måneden. Takk for tålmodigheten alle sammen!

16 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

snille Mie!
diktet ditt er råkult det..
du vart trekt ut på ekte random.com vis og premien var deg vel verdt..
akkurt no er eg litt sliten pga. halvsjuk sjølv og yngstemann fekk spysjuka i dag..
så hoppar over å vere med på "gi det vidare" i denne omgang..

Måtte dine dagar vere gode, klem frå Møre ;-)

Refleksjon på livsvegen sa...

ps: så stilig med micro bilder :-)
Eg har diverre ikkje hatt overskot til å fotografere så mykje i det siste..
men no vert det snart vår og då får ein energi, ikkje sant? ;-)

Åpent^hus sa...

hei!
så gøy at du fikk inspirasjon av blomsterinnlegget mitt. ikke verst å få til såpass gode bilder med så gammelt kamera. (men det spørs om du ikke må ta å ønske deg et nytt! ) :) Jeg anbefaler Panasonic Lumix. lite og enkelt. jeg tar alle mine med det.

så heldig du har vært å vinne, da! Så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at det ikke ble deg denne gangen i lotteriet inne hos meg.

grattis med award og allting
god ukestart til deg!

Unknown sa...

Hei Mie! Takk for gratulasjon:)
Jeg har med hensikt valgt å ikke linke til bloggen hennes, og du har helt rett, det er ikke lov til å stjele andres bilder på denne måten. Men denne dama bryr seg dessverre ikke om det...

Elisabeth sa...

Heia!

Du altså! Vinner bare SÅ mye! Men så er du så flik til å melde deg på og da! Der har jeg noe å lære. Tenker jeg må ha min egen GA snart. Har jo aldri hatt det!

Ønsker deg en fin uke. Klem.

FruHellstrøm sa...

Hei hei :)♥
Skal si du har fått mange fine gaver du også :)
Kine er kjempe flink til å lage ting, så jeg må få ho til å lære meg litt :) hihi
Og jeg gleder meg til å smake på likøren;) hihi
Mannen sier den er kjempe god, og han er ikke så glad i likører, så det lover jo bra :)

Ha en nydelig kveld:)
Og kommende uke :)
Klem Tina♥

Solstrålå sa...

Så spennende å se nærmere på blomstene!
Så må jeg si at det er jammen godt at du får noen gaver tilbake,du hjertegode pike,som deler ut så mange gaver selv!!
Ønsker deg en fin uke!
Goe klem fra Sol

Mira sa...

Heldig du også da! så fint!

(Tenker på å ha give away igjen, men får nå se).

Blei inspirert av deg til å hente fram ein vårblomst. linker til deg. håper det er greit.

Ønsker deg ei fin ny uke! "Mira".

Anonym sa...

For en god ide å ta bilder av detaljene på blomstene, stilig.
Gratulerer med flotte gaver og velfortjent award.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem Mio

Fiolkransen sa...

Så mye fint du har fått!

Koselig du ville bli med på min PIF!
Sender du meg adressen din på fiolkransen@hotmail.com kommer det gave innen 365 dager!
Klem fra Thea

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! For en vakker blomst!!

Ha en strålende mandag!

KLEM KLEM
Anette:)

Tino sa...

Så stilig blomsten var!
Jammen har du hatt vinnerlykke, så mye fint du har vunnet!
Ønsker deg en fin ny uke!
Klem T

Smykkas sa...

Så heldig du har vært da. Fantastisk mye flott du har fått og tusen takk for den fine omtalen.

Det setter jeg umåtelig STOR pris på.

Klem

Thora sa...

Så flott dikt :-)) Det var et fint innlegg om gavene du har fått, så var det raust av deg å gi bort sjalet. Jeg gleder meg til nyttårs premien kommer i posten. Pakker er gøy :-)) Så har jeg utrolig lyst til å bli med i "gi det videre" som du har startet. Klem fra Thora.

Trollmor sa...

Det er jo en leopard, jo! Gratulerer med alle premier og awards, heldige du;).

Takk for kommentar på bloggen min, kjekt at noen leser :)

Klem fra Toril

livet på kvasseberget sa...

hei! så mye fint du har fått da:) kjempe gøy!
Her i huset henger englevingene jeg vant hos deg fint til pynt, ble kjempe glad for de:)

Jeg vil gjerne være med på pif`en din, spennende!! :)

klemmer!