Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 12. februar 2011

Favorittkoppen

På bloggen Chilines Verden er det en utfordring om å vise frem favorittkoppen sin. Som en ihuga tedrikker må jeg jo slenge meg med på den. Chiline fikk utfordringen fra en annen blogg, Jattes lille drømmeverden som utfordrer til å skrive om din favoritt te eller favorittkopp, enten det er kaffe eller te.

Etter årevis med tedrikking har jeg selv funnet ut at den beste tekoppen for meg er en ganske høy og smal kopp, de lave og vide typiske tekoppene funker ikke for meg siden teen blir altfor fort kald, og jeg liker ikke så godt kald te, den må være glovarm. Altså, jeg liker iste, men den må selvsagt være iskald, ikke lunken.


Min favorittkopp er ikke noen ideell tekopp, til det er den for stor/tung, teen blir for fort kald, men den er jo så søøøt med Tingeling på. Jeg er litt over den limegrønne fargen og kunne tenkt meg en tilsvarende kopp i rosa, hvit eller en fin lys blågrønn farge, i mellomtiden bruker jeg noen søte kopper fra Kremmerhuset med forskjellig mønster i roser, rosa og hvitt. De to blå og grønne koppene er fra IKEA, og er noen av de beste tekoppene jeg har hatt. Håper de kommer i rosa! Ønsker meg også flere sånne i den lyseblå fargen, den grønne er på vei ut.


Teen jeg drikker mest for tiden er Taj Mahal teen fra India som jeg har fått i gave. Det går i perioder, men jeg drikker mye grønn te i ulike varianter, i det siste har jeg drukket mye en grønn earl grey te fra Twinings, den er super til frokost. En annen favoritt for kvelden er en rooiboste fra teklubben.no, en løsvekt te som heter "Nougatkyss". Helt nydelig smak, og praktis med en te uten koffein til kveldskos.


Har du en favorittkopp, så ta gjerne utfordringen :)


Pssst! Husk auksjonen for Stine Sofies Stiftelse og mitt nye gavedryss...


8 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Hei Mie!!

Takk for gode ord fra deg.Ja vi sparer masse penger når vi handler på salg he he!!

Takk for gode te tips,jeg likte best den grønne te koppen som du også har i blått,jeg elsker den grønn fargen.Har lyst til å male alt i hjemmet mitt i den fargen:)

Ha en fin helg!!

Klem Linda;)

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Søt kopp! Lykke til i give awayen min, takk for at du deltar!
God lørdag!
Hilsen Jeanette:-)

w sa...

Veldig søte kopper du har:)

W

Refleksjon på livsvegen sa...

Så søt kopp/krus!

God helg!

ps. her skin sola :-)

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei snupp!
Jeg er helt enig med deg ang tekopp, det er viktig at teen er varm. Jeg drikker te av en termokopp fra Menu jeg da :-)

Nydelige kopper du viser fram, elsket den grønne tingelingkoppen.

Den teen fra lipton har jeg ikke smakt... kanskje den må prøves.

Ønsker deg en fin helg!
Klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har flera favoritkoppar, använder samma i flera dagar (jo jag diskar den mellan te/kaffestunderna förstås), sen är det någon annan som känns bättre och sen byter jag igen=)

Oj vad jag skrattade (lo) när jag tittade på bilden på din dotter, hon kan minsann göra hyss=D

Ha en fin fortsättning på helgen!
Klem,
Regina

Li/Småtingene sa...

Er også glad i te, og har flere tekopper som jeg varierer mellom. Akkurat nå er det GG-koppene som er favoritten, selv om de er glovarme å holde i... Hi, hi ;-) Veldig glad i indisk te, jeg ogå; den er krydret og god... Ellers er flere av Pukka-teene blitt favoritter!

Fine kopper du viser fram!
:-)

emblas-kanel sa...

Nydelig kopp. Jeg er litt rar både når det er te og kaffe, den må være lunken/kald. Vet ingen andre som liker den temperaturen :-)
Min yndlingste for tiden er fra herbalife. Det er jobbteen min, og den både lukter og smaker herlig. Har lyst å prøve Kusmi-te, men tror nok det er mest for teboksenens skyld. Har ikke smakt det, men den skal visst være god.
ha en fin lørdagskveld!
Klem fra Eva