Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 26. februar 2011

Stjerner og planeter

Dagen startet med en "liten" brunch på Skoleguttens nye favorittspisested, Hard Rock Cafe.


I dag gikk turen til Planetariet! Veldig spennende å få lære mer om både stjerner, planeter og dinosaurer (!!??!!) Det er fascinerende å sitte under den store kuppelen i IMAX-salen og få stjerner og planeter (og skumle dinosaurer) midt i fleisen med levende 3D. TIPS: Poden har BR-kort og det gav hvertfall nå som vi var der GRATIS inngang for barn. Vi fikk også litt rabatt fordi en av utstillingene var under omarbeiding, så det kom kun på rundt 100lappen for oss begge to, da fikk vi se en film i den store salen og to filmer i den lille salen, samt tilgang til utstillingen. Vi var der i ca. 3 timer.


Souvenirshopping er en utfordring på mikrobudsjett, men når min sønn vil ha hele verden så får han den! -til en ikke-så-svimlende sum av 20 DKR.


Selv nøyde jeg meg med en colasaftis som var det eneste som det migrendedunkende hodet mitt ville ha. Hvorfor skal man ikke få slippe unna sånt i ferien da? Irriterende!!! Notat til meg selv: Ta med smertestillende, alltid!!! *au au au*
Gratis te i resepsjonen på hotellet er en god ting, det varmer godt etter den iskalde Københavnvinden. Sola var fremme i dag så det var faktisk en deilig følelse av vår!


Ønsker dere alle en god og migrenefri lørdagskveld, her går turen snart til Hard Rock Cafe igjen. Prøvde å foreslå en kinesisk resturant men nei. "Eg vil ha Rock'N'Roll, Mamma!!!" Jaja, så får han det... ;D Når sønnen er happy, er jeg happy!

16 kommentarer:

Maias Fabelaktige Verden sa...

Det ser jo ut som dere har tidenes ferie! Herlige minner dere skaper :-)

Kos dere på Hard Rock! Jeg elsker milkshaken dems :-) Her blir det hjemmelaget pizza og ett glass vin eller tre...

Jeg håper hodepinen går over snart.

Klem

marihøna sa...

Så herlig dere har det :)

Hjemmelaget pizza og vin her også idag.

Jeg går aldri noe sted uten imigran, det er et must!!! God bedring.

Klem

Frøken Anker sa...

Det lyder til at have været en god dag - bortset fra hovedpinen.
Hav en dejlig afslappende aften
Birgitte

Unknown sa...

Åhhh, ser ut så dåkke har det storveis på tur!

Kosa dåkke masse videre :o)

Anonym sa...

Det ser ut som dere koser dere en hel haug !
Synd med migrenen , da .
Tenk å være på ferie med mor uten å ta hensyn til en lillesøster hele tiden ;)
Nyt disse dagene for alt de er verdt ♥
Klem fra Ingunn :)

Anonym sa...

Høres ut som dere har en kjempefin ferie og koser dere masse.
Synd med migrenen din, masse god bedring.
Fortsatt god ferie, nyt dagene og kos dere.
Klem fra Mio

Helene sa...

Tuusen takk for den fine pif-gaven jeg fikk, jeg ble kjempeglad! :) Nå gleder jeg meg like mye til å sende ut til andre igjen :)

Tove sa...

Det er gutten sin som vil ha rock'n'roll - sånt kan man like! Hvis ikke jeg husker feil så var det vel han som satte i gang med headbanging når Satyricon (eller var det noen andre? Var skikkelig metal ihvertfall..) kom på allerede før han kom ut, så det overrasker meg ikke! *ler

Trodde for øvrig småbarnsmødre alltid kom forberedt, jeg. Isåfall føler jeg meg godt egnet, for jeg har alltid smertestillende og plaster i vesken. Det, kombinert med solbriller og paraply og man er beredt for enhver anledning! Men håper du får kost deg litt likevel...

LilleogMamma sa...

Å, så kjekt med ferie!! Du er så heldig :) Jeg planlegger tur til Dyreparken, men det blir enda en stund til da. Du får finne ut ting jeg kan gjøre når jeg skal være noen timer alene i Køben en søndag mens jeg venter på siste fly tilbake til Bergen etter bryllup 4. juni:)
Kos deg videre! :)

Anonym sa...

Høres ut som en super opplevelse :D
God bedring med migrene, skjønner godt hvordan det kjennes.
ha en forsatt fin ferie.
/myr

Annelis hantverk sa...

Så fint ni haft det tillsammans med en så trevlig utflykt!
Ha en bra dag!

Eva Helen sa...

Så koslig at du deler ditt liv med oss bloggere.Ser ut som dere har hygget dere masse og spist masse god mat,for er det noe dansker ivertfall er god til så er det bakevarene.

KLem Fra Eva Helen

Fiolkransen sa...

Så koselig det ser ut som dere har det, men håper hodet er bedre..

så koselig at du likte PIF gaven du fikk:)

Ønsker deg en flott ukestart!
klem fra Thea

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt!

kos dokke!

Velfortjent!

klem

Annette Thygesen sa...

Klart gutten vil ha rock'n roll. Må bare smile av souveniren han kjøpte seg. Hva i all VERDEN skal han med den, fnis. Ser han har likt BLIMEarmbånd som minstegutten min har.

InstatreffNorge sa...

Så deilig med Købentur snuppa:):) jeg elsker Køben, masse deilige restauranter og fine butikker, skikkelig idyll;) Men ser at du ikke får testa så mange av de restaurantene;) hihi..

Ha en fin uke:)

Klem Lise