Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

lørdag 5. februar 2011

Morsdag på en fredag...

I går fikk jeg frokost på sengen, Skolegutten og Gullet hadde ved felles anstrengelser klart å forberede dette gourmetmåltidet til meg:


Et gedigent rundstykke med litt smør og gräddost på, en Minni-plastkopp halvfull med Pepsi Raw (!! Riktignok min favorittbrus men ikke førstevalg som frokostdrikk..) og to Juletrekuler (som er sjokolade med hvitt sjokoladefyll ala Freias påskeegg). Skolegutten kunne stolt fortelle at det var han selv som hadde ordnet rundstykke og drikke, mens Gullet hadde kommet med sjokoladene.

Jeg ble jo både rørt og takknemlig, og tenkte på at jeg hadde nevnt for ham tidligere at vi ikke kom til å være sammen på morsdagen i år (da har barna samværshelg) og at vi kunne feire det en annen dag. Ja hvorfor ikke på en fredag når vi likevel hadde fri (planleggingsdag). Riktig koselig altså!

Så stod jeg opp og fikk se at han hadde hatt tid til å dekorere kjøleskapet også... Magnetbokstaver er gøy ;) Lurer på om det kan være en liten sammenheng mellom dette "diskrét" hintet og frokosten på senga?? Bare lurer... ;D


NB! På bildet har jeg sladdet navnet til Skolegutten, men han hadde selvsagt laget sitt eget navn der!
De lilla hjertene som henger på kjøleskapet er fra julekalenderen i klassen til Skolegutten, 1 klasse og 2 klasse. De skriver fine ting om hverandre og så trekker de hver sin dag sitt hjerte som de får med hjem, med de positive tingene som de andre har skrevet. En super ide synes jeg. Sånn skulle man hatt på arbeidsplasser også. Alle kan vi trenge noen gode ord og bli påminnet om våre positive kvaliteter!

Så la meg avslutte dette innlegget med et lilla hjerte til dere som er innom og leser bloggen min, se på det som en liten award og ta det gjerne med til bloggen din og gi det videre til dine lesere:

14 kommentarer:

Anonym sa...

awh! SÅ koselig med frokost på sengen!
ha en fin dag
/myr

Katrine Helen sa...

Åh, so koselig:) Du er virkelig heldig som har en så flink og omtenksom skolegutt:)
Ha en fin helg!

Mira sa...

Så koselig med frokost på senga, flinke små!

Håper du får ei fin helg!

(Nei nå har Noah fått tak i strikketøyet mitt, surr og vas;-(

Helgeklem,

FruHellstrøm sa...

Herreli så utrolig herlig da :) Ble helt rørt jeg :) De er jo så omtenksomme disse små :)

Og sånn kalender har de på skolen til størstemann her ogsp :) Og han var jo såååå stolt når han hadde med seg sitt hjerte hjem :) Kjempe koselig :)

Ha en nydelig helg :)
Klem Tina

Annette Thygesen sa...

For noen skjønne små. Jeg hadde smeltet helt hvis jeg var deg.

Maias Fabelaktige Verden sa...

*smelt* ! Jeg blir helt varm om hjertet. Så snille barn du har. Nydelig gest!

Så koselig at du er innom meg, jeg har helt glemt å legge deg til på blogrollen min, men nå er det gjort, så nå kan jeg følge med på dine hyss!

Innlegget dit i dag var bare nydelig, likte det veldig godt :-)

Rosa M&M har min mann tatt med seg til meg fra London - jeg synes det smaker ekstra godt når de er rosa. Hihi!

Ønsker deg en vidunderlig kveld!
Klem

Smykkas sa...

Tenk hvordan de har strevd for å få dette til. Flinke barn du har.

Jeg tar svært gjerne i mot hilsenen din og lagrer den i mitt hjerte.

Klem

Moski sa...

For en søt Morsdags historie. Så omtenksomme barn du har.
Å lage et hjerte til en annen synes jeg er en kjempeide. Vi trenger innimellom å minnes på våre gode egenskaper. Ha en flott helg!

Li/Småtingene sa...

Hei!
Ville bare fortelle at du har fått en award!
Ta en kikk inn til meg :-)

Så snille småttiser du har - med omtanke for mor!

Ha en koselig lørdagskveld!
:-)

Fiolkransen sa...

Så god gutten din er a:) Frokost på senga er jo det beste som fins!
Ønsker deg en flott søndag!

Trollmor sa...

Så skjønt:). Og et veldig tydelig hint fra Skolegutten;) Hehe, som om mamma virkelig ville glemme bursdagen. Håper du har en fin helg:)

Klem fra Toril

Anonym sa...

Å , så herlig lesning ♥
Det minner meg om da jeg selv var alene med barna og fikk servert tørre brødskiver med leverpostei på morsdagen av de minste fordi storesøster ikke var hjemme. HERLIG !
Koselig var det også med hjertene ♥

Ha en fin søndag
Klem fra Ingunn :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt!
flott omsorg dette ♥

Ha kjekk søndag!

Eva Helen sa...

Så herlige unger du har som tenker på mamman sin:-)!Jeg ble så rørt og takk for at du deler din opplevelse med oss i bloggland.

KLem Fra Eva Helen