Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 10. februar 2011

Bøllefrøken...


Min eneste datter, "Gullet", har alltid vært en ganske oppfinnsom liten frøken. Hun er en sånn person som finner på ting man ikke trodde det var mulig å komme på engang. Hun er også ganske effektiv så det går minimalt med tid til hennes små prosjekter, det holder å snu ryggen til i noen sekunder så har hun fått unna et lite hyss. Det har vært endel episoder i hennes litt-over-2år lange liv, men her en dag tok hun virkelig kaka.

Det har vært endel sykdom i heimen siste uka, og hun har lært seg å selv gå inn på badet og tørke nesen sin med papir som hun så putter ned i doen og trekker ned. Så jeg putler nå på med mitt inne i stuen mens hun er der inne. Så hørte jeg henne rope inne fra badet. "MAMMAAAAAAA, Gujje ølekke doen!, komme se!!!" Jeg tenkte med meg selv at jaja, hun mener vel at hun ikke får trukket ned (hun trykker jo på knappen flere ganger til sisternen er tom for vann og må fylles igjen, dette er ikke uvanlig). Hun ble tydeligvis litt oppgitt over at jeg ikke kom ut på badet for å se, for litt etter kom hun tassende inn i stua!


Det første jeg tenkte var bare GUDSKJELOV at doen er helt nyvasket (ungene hadde nettopp badet og da pleier jeg å vaske badet samtidig). Neste tanke: Hvordan i all verden har ho klart dette? Ikke bare å få løs selve dolokket, men å bære det helt inn i stuen også? -Så fant jeg kamera for å ta bilde! (Det er aldri langt unna.) Så kom storebroren og lurte på hvorfor jeg lo så høyt, og da måtte han omtrent legge seg ned på gulvet selv, så mye lo han. Så lo Gullet selv av storebroren, så vi fikk nå alle oss en god latter utav hele episoden. Det gikk heldigvis fint å få montert lokket på igjen, så ingen skade skjedd heldigvis.

Venter spent på neste påfunn...

17 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Rørleggerspire ;-)
Er betre, men no har ryggen begynt murre...
Har fridag, men skal på møte på jobb snart..
Kvar sin gong at møta fell på fridag, men litt kjedeleg..
Vonar dokke held dokke på beina framover!!

Katrine Helen sa...

hehe fantastisk! er inmponerende hva de små klarer å finne på :)

Annette Thygesen sa...

Hurra for kreative og oppfinnsomme barn. Heller noen sprell i ny og ne enn barn som sitter pyntelig og ser på at livet passerer. Heia Gullet!

Anonym sa...

Herlig innlegg.
En kreativ ung frøken.
Ha en fin torsdag.
Klem

Mette sa...

Haha så herlig :) En historie for livet ! Alt de finner på gjennom tidene :) Fantastisk :)

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hahaha! Nå fikk jeg meg en god latter - så herlig jente!

Klem

Rødhette sa...

Kjenner at jeg ble litt imponert av lille Gullet! :D

Franske drømmer sa...

Hehehehe, så herlig lita frøken, da!
Må le litt her- ække bare bare ;)

Vakre bilder av deg under her- pening!!
Jeg må ke litt av Helge.. Vi har forsikring i tryg, og H har vært litt i tlf med dem om dagen ;) Jeg har informert om at jeg har ei bloggvenninne som jobber i Tryg, så hver eneste gang (!!) han har snakket med deg, så sier han at han tror han snakket med deg ;) Hihihi!
Han vet jo ikke det ordentlige navnet ditt engang :p hehe! Så min mann føler han kjenner deg nå! ;) Hehe!

Håper formen er stigende i heimen :))
Klemmer!!

Smykkas sa...

Jeg skulle gjerne ha sett hvordan hun har klart dette, men du har jo bevis på hva hun har klart. Ikke rart dere fikk dere en god latter alle sammen.

Skal bli spennende å følge Gullet.

Klem

Anonym sa...

Å , så skjønt ♥
Herlig , liten jente som "klarer selv"
både det hun skal og det hun helst ikke skal gjøre.
Morsom historie som dere kommer til å huske !
Ha en fin kveld .
Klem fra Ingunn :)

Li/Småtingene sa...

For en oppfinnsom liten tulle!
;-)

Dette blir et artig bilde å dra fram i konfirmasjonen, da!...
Hi, hi

:-)

Elisabeth sa...

Heia!

For en herlig, liten tulle! Akkurat sånn de skal være! Synes hun er flink, jeg! Bare to år!!! :-)

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg, jeg ble så glad for å lese den! Setter pris på at du følger meg og alltid er så god.

Klem fra Elisabeth.

Huldra sa...

Herlighet.. Nå gliste jeg stort her! Beware the creative kid. Ta det som en god sak, for denne jente kan saktens vokse opp til å bli en real medhjelper med tiden. Hun er jo allerede en håndtverker av store monn. :)

Takk for at du ville være med på lotteriet mitt! Kjempekos å se kommentarene dine rundt omkring, og jeg måtte jo smile litt av bunadskommentaren. Håper den ikke krymper mer etter skredderturen, så den vil passe i mange år fremover. bunad er lekkert- både på menn og kvinner. :)

Har du forresten fått sendt pakken? venter spent på smil i postkassen. :)

InstatreffNorge sa...

Smiler av den skjønne jenta di:) Morsomt når det er litt liv, skal være sånn:)

Nå baker jeg foccacia og gleder meg til koselig bloggtreff med søte jentene ikveld:)
Referat kommer nok:)

Kos deg i helga:)

Klem Lise

Franske drømmer sa...

Hei snupp!

Hihihi, så gøy! Vår svoger er islending, niesen og nevøen vår er islendinger (født på island, bodd i norge siden de var bittesmå), og Thelma og Theodor, mine nyyydelig tantunger er også halvt islending ;) Så moro! Islendinger er kjekke folk ;)

Vi er råååfornøyd med tryg, så vi har ingenting å utsette på ;) Hihi!

Åå, det var så deilig å være i bergen og sniffe inn bergenslukten igjen idag!! savne, savne!!
Og for et nydelig vær!! Bergen har absolutt vist seg fra sin rette side idag ;) Skikkelig vårstemning, her regner og snør det omhverandre annenhver time for tiden, og det er ingenting som minner om at våren kommer engang... Hehe!

Håper du har det bra, snuppis!
H hilser- han mener fortsatt han snakker med deg på tryg, da ;) (sett bort ifra at du får nytt navn hver dag han nevner det :p )

Stor kos!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Herlighet for en skjønn lita jente du har, hihi... Nå fliret jeg godt her ja, må ha vært litt av et syn når hun kom tassende ut med dosetet. :)

Tusen takk for gode ord. ♥ Leit å høre om din venninne også. Vanskelig å forstå hva som er meningen med at så unge mennesker skal miste livet. Eldstesønnen til Tina sliter fortsatt med sorg, veldig vondt å se. ♥

Ønsker deg og dine en strålende helg, kose dere ! ♥

Klemmer fra Anette :)

Frøken Anker sa...

Hejsa

Det er da lidt af en frøken, du har i huset. Hun skal nok blive til noget engang :-)

Tak for din kommentar på min blog. Jeg tager 3 billetter fra til dig til min FILM AWAY.

God lørdag til dig og den lille frøken
Birgitte